2.3

Michael

En skandaltidning kontaktas av en kvinna i Iowa som påstår sig ha en ängel boende hos sig. Några cyniska journalister och en änglaexpert skickas ut för att undersöka saken.

Originaltitel Michael
Regissör Nora Ephron
Manus Peter Dexter, Jim Quinlan, Nora Ephron, Delia Ephron
Genre Drama, Komedi, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Andie MacDowell, John Travolta, William Hurt, Bob Hoskins, Teri Garr, Jean Stapleton, Joey Lauren Adams, Robert Pastorelli, Wallace Langham, Carla Hugino, Richard Schiff

2019-10-03
Inte särskilt bra men inte heller jättetråkig eller jättedålig. Eller ja, en del dålig. Men en slät tvåa.
2014-11-29
Det måste väl sägas att detta ändå är en rätt ironisk film som praktiskt taget hela tiden tar in på oväntade spår men tyvärr är dessa spår rätt tidsödande. Det är dock kul att ta del av John Travolta som den förfallne och flicktokige ängeln.
Gigi1943
2014-02-07
Vilken sanslöst fånig film, bortsett från att den är rent sagolikt otrolig (men filmer behöver inte vara troliga) så var den så urbota tråkig så jag satt hela tiden och undrade när eländet skulle ta slut! Jag såg den för att jag gillar W.Hurt och B.Hoskins. Mac Dowl har jag dock tröttnat på efter alla löjliga "worth it-reklamsnuttar". Alltså bara en etta!
mazquara
2012-06-27
den här har ju jag sett.. varför har jag inte satt betyg? får en trea för att jag minns den.
Djason
2012-04-02
Ganska irreterande film även om själva idén till filmen är bra.

2011-10-04
Faktiskt, mot bättre vetande så gillar jag en fjärtande, rapande skrevkliande Travolta.
lottes
2011-08-11
Älskar den här filmen.... underbar rolltolkning av Travolta! Början är bäst men man står ut med att se hela, mer än en gång.....
federico033
2010-12-23
Charmig inledning men forcerad slut. Travolta ska vara inspirerande och livsbejakande men mesta av tiden är han bara irriterande. Hurt och MacDowell har ingen som helst kemi
-_Louise_-
2010-08-05
GALET längesedan jag såg denna. Var nog inte runt 10 år... Svårt att minnas hur den var men jag har för mig att jag gillade den. Verkar inte på andra betygsäggare tyckt den är så där himla jättebra. Får väl försöka se om den någon gång...
Nicholaus
2010-02-03
En småmysig film man ändå känner att man vill se igen.