3.2

Michael Jackson: The Life of an Icon

Michaels nära vän David Gest presenterar här ett ärligt och uppriktigt porträtt av The King of Pop, som redogör för både hans liv och karriärs enorma toppar och sorgliga dalar. Detta bl.a genom exklusiva intervjuer med dem som kände honom bäst, såsom hans mor Katherine samt syskonen Tito och Rebbie.

Originaltitel Michael Jackson: The Life of an Icon
Regissör Andrew Eastel
Genre Dokumentär, 2010-tal

larsen1976
2014-07-30
Ett stort minus också då man inte låter vare sig Joe Jackson eller La Toya komma till tals... filmen behandlar Joe som han vore död. Väldigt tråkigt.
larsen1976
2014-07-29
Besviken. Hade önskat mer musik från hans soloprojekt och hans egna reflektioner mm
sparriskrigarn
2014-04-12
Mycket bra, men 80-talet spolas nästan helt förbi och Bad nämns inte ens! Allt fram till Off the Wall täcks grundligt, men den, Thriller och framför allt Bad nämns knappt, och resten av filmen handlar om rättegångarna mot Michael. Synd, hade den varit mer heltäckande hade jag satt en femma.
Klintan911
2012-09-09
Mycket intressant dokumentär om kungen av pop. Bra interljuver med hans familj, vänner och kollegor.
Suverän
2011-12-20
Stark fyra! Något så unikt som ett ärligt och icke-spekulativt porträtt av geniet Michael Jackson. Farligt nära det högsta betyget...