2.2

Micke och Molle 2

Rävungen Micke och blodhundsvalpen Molle borde inte vara vänner, men är det ändå. Tillsammans rymmer de med ett ambulerande nöjesfält där Molle ansluter sig till en sånggrupp av herrelösa hundar.

Originaltitel The Fox and the Hound 2
Regissör Jim Kammerud
Manus Roger S H Schulman, Rich Burns
Genre 2000-tal, Familjefilm
Skådespelare April Winchell (röst), Russi Taylor (röst), Patrick Swayze (röst), Rob Paulsen (röst), Reba McEntire (röst), Jeff Foxworthy (röst), Harrison Fahn (röst), Jonah Bobo (röst)
Filmnummer 51917

2018-12-13
Långt i från första filmen....
Ogräset
2012-04-09
1:an var en sockersöt berättelse och tonen håller i sig även i 2:an. Tyckte att uppföljaren gjorde ett bra jobb i att hålla "Micke och Molle"-karaktär. Att vuxna/äldre barn finner filmen för lugn är kanske inte överraskande. Men filmen gick absolut hem hos de små rackarna.
KyLLo
2012-04-09
En tecknad 2000-talsfilm som inte känns överarbetad med datoreffekter. Imponerande när den kom ut hela 25 år(!) efter den första filmen. Jag känner mig för gammal för storyn i både ettan och tvåan, men passar nog yngre barn bra.
WillyV
2011-12-18
...samt, de borde inte vara vänner, nej, de borde dö.
WillyV
2011-12-18
Så genomgripande och ofattbart usel. Då är ettan ändå en av Disneys sämre. "Sånggrupp för herrelösa hundar", ja herregud, det i infon säger allt.
Tepesco
2010-11-01
Fin smågullig historia, men bra nej.
foppa99
2010-10-24
M&M e ju gulliga men storyn e för tunn
nathaliew
2010-02-20
lite kul med skön countrymusik, men är en svag uppföljare. men tycker inte att Disney-uppföljare är bra generellt, men denna är nog en av de få bra.
Lesthi
2008-08-02
No good...
goderian
2008-05-03
trodde jag "hyrt" ettan men det blev tvåan.. inget vidare här heller!!!