Midnatt i ondskans och godhetens trädgård

New York-journalisten Kelso har fått i uppdrag att skriva ett reportage om den kände, förmögne, excentriske och homosexuelle antikhandlaren Williams och ett av hans kända julpartyn. Han träffar Williams unge, sexige, men också våldsamme älskare Billy. Senare under natten mördas Billy. Williams anklagas för mord och Kelso stannar kvar och följer rättegången.

Originaltitel Midnight in the Garden of Good and Evil
Regissör Clint Eastwood
Manus John Lee Hancock
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Cusack, Kevin Spacey, Jack Thompson, Irma P Hall, Jude Law, Alison Eastwood, Paul Hipp, Lady Chablis, Geoffrey Lewis, Richard Herd, Leon Rippy, Bob Gunton, Kim Hunter, Dorothy Loudon, Anne Haney, Michael O'Hagan, Gary Anthony Williams

märy
2010-02-04
schyssta skådespelare lyfter denna tämligen menlösa, utdragna historia. lady chablis är i princip enda behållningen. som sagt; gärna mer om spaceys och laws förhållande.
hsimpson
2009-12-18
Utan någon som helst konkurrens är detta Eastwoods tveklöst sämsta film, av de 11 som jag hittills sett. Det som faktiskt är bra och intressant försvinner bland alla pinsamt bedrövliga scener. Dessutom är filmen aaaaalldeles för lång. Undvik.
diskborste
2009-10-28
Tycker att de kunde skurit ner på scenerna med voodoo-bruden och transan, och istället fokuserat på Jude Laws karaktär och dennes relation med Spacey.
Bambini
2009-10-01
Mnja. För lite handling för att egentligen fylla ut en film, men scenerna med transan är riktigt roliga. Kul att återse Savannah i film efter att ha varit där.
okidoki
2009-09-17
Gillade sydstatsmiljön. Alldeles för lång.
magnipor
2009-09-14
En klockren film!!
Hedning
2009-07-26
Ha ha ha, som ett dussin såpor sammanflätade till allt för lång tid utan mycket poäng. Tur att den iaf. var lustig på sina ställen.
Zipper
2009-06-19
För lång, annars helt okej, men inte en av Clintans bättre.
WillyV
2009-05-17
Överraskande fängslande, en svag fyra med smart manus, utmärkt skådesspeleri (Spacey briljerar), kittlande homofili, underbart originella karaktärer (som Lady Chablis, Mervina) och intressanta moraliska dilemman. Lite lagom knäpp här och var.
Belmont84
2009-05-17