2.1

Midnight Matinee

Under en filmfestival i den lilla pittoreska staden Hallston mördas en tonårstjej på en biograf. Man hittar inte mördaren. Nu har ett år gått och man tänker ha sin festival igen, då dyker mördaren åter upp.

Originaltitel Matinee
Regissör Richard Martin
Manus Richard Martin
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Ron White, Gillian Barber, Jeff Schultz, Beatrice Boepple, Timothy Webber, Don S Davis, R Nelson Brown, Matt Hill, William B Davis, Stephen E Miller, Kerry Sandomirsky, Kimelly Anne Warren, Walter Marsh, Claire Brown, Boyd McConnachie

2013-11-12
Otroligt slätstruken thriller som hade alla möjligheter att bli bra med de sköna miljöerna kring en skräckfilmsfestival på en gammal biograf. Stela skådisar gjorde inte saken bättre. Bortkastade möjligheter.
nuckan
2009-05-02
Musiken och ljudet bär upp denna egentligen rätt så slentrianmässiga och stereotypa polisthriller. Det skapas otroligt vackra scener och skrämmande scener bara genom det väl komponerade ljud arbetet. Skitbra just därför!
Leynard
2008-07-15
Lite sådär småmysig
Dele
2008-01-26
Ganska trist.
GroundhogDave
2007-12-18
Det snällaste jag kan säga om den här smorjan är att både "cigarettmannen" från Arkiv X och "Major Briggs" från Twin Peaks ingår i skådespelarensemblen.