2.9

Midnight Special

En far och hans son ger sig ut på rymmen efter att pappan upptäckt att sonen besitter speciella krafter.

Originaltitel Midnight Special
Regissör Jeff Nichols
Manus Jeff Nichols
Genre Science Fiction, Drama, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Sam Shepard, Kirsten Dunst, Michael Shannon, David Jensen, Joel Edgerton, Sean Bridgers, Lucy Faust, Paul Sparks, Sharon Landry, Bill Camp, Scott Haze, Adam Driver, Dana Gourrier, Sharon Garrison, Allison King, Jaeden Martell

Hengman
2019-06-17
Obegripligt höga betyg på denna kalkon. Efter att ha sett film i 30 år brukar jag lyckas undvika det värsta skräpet, men ibland råkar en och annan slinka igenom ändå - och detta var den värsta i år. Stämningen i de inledande scenerna är lovande, men följs sedan av skådespelare som är mindre karismatiska än skyltdockor, oförståelig händelseutveckling och framför allt - specialeffekter som jag hade kunnat göra bättre på min mobiltelefon (Doro, knapptelefon). Pinsamt!
Rele
2019-02-08
En seg thriller. Jag tyckte inte om den och därför ger jag en tvåa.
lucius
2018-03-31
Ett relativt bra betyg för att den håller intresset uppe tills dess att alla märkliga trådar som vävts leder till ett riktigt krystat slut.
Anxie
2018-01-20
Jag brukar inte ha något emot långsamma filmer, men den här blev för mycket. Full av konstpauser där jag inte tycker det behövs. Visst, det är rätt vackert. Men jag saknar handling, eller snarare begriplighet i handlingen. Det känns som att filmen tar sig själv på alldeles för stort allvar. Den lyckas heller inte beröra mig, och jag är väldigt lättrörd.
Manko
2017-09-19
En bra film som nästan helt hänger på ton. Det hade så väldigt lätt kunnat bli en glassig action eller emo thriller, men den kommer snyggt undan med sina fantastiska inslag på grund av en solid ton av realism. Det är inget gravallvar direkt, men den känns jordad, vilket leder till ett smakfullt resultat.
Almgren
2017-09-16
Intressant mycket tack vare bra dramaturgi. Välspelat och snyggt filmat. En bra film.
2017-07-02
Underhållande för stunden men det är ingen film jag kan tänka mig att se mer än en gång.
deswhip
2017-06-10
Michael Shannon gör en bra skådespelarinsats och filmen är välgjord på alla sett och spännande för att man hålls såpass ovetande men storyn är lite för "pointless" för att kunna få ett bättre betyg.
haajen
2017-03-29
Inte så originell men tror inte detta är meningen heller. En hyllning till flera -80-talsrullar, välgjord och spännande. Håller hela vägen även om en del kanske tycker att slutet blir lite cheesy.
annchen81
2017-03-09
Som flera redan har skrivit så blir filmen bättre av att man inte riktigt vet vad som händer, förrän efter ganska lång tid. Räcker kanske inte hela vägen fram, men helt ok. Ingenting jag lär minnas särskilt mycket av.