2.2

Mighty Ducks - Mästarna

Advokaten Gordon döms till samhällstjänst efter ett antal trafikbrott. Han ska under några månader träna ett knattelag i ishockey. Han får i uppdrag att träna seriens värsta lag.

Originaltitel The Mighty Ducks
Alternativ titel Champions, The Mighty Ducks Are the Champions
Regissör Stephen Herek
Manus Steven Brill
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Emilio Estevez, Joss Ackland, Lane Smith, Heidi Kling, Josef Sommer, Joshua Jackson, Elden Henson, Shaun Weiss, M C Gainey, Matt Doherty, Brandon Quintin Adams, J D Daniels, Aaron Schwartz, Garette Ratliff Henson, Marguerite Moreau, Vincent Larusso

Skapad 2019-11-29 av connya
Under alla de år jag förbehållslöst älskat att titta på film har det funnits olika perioder. Jag har gått från att älska och avguda collegefilmer till att sluka alla filmer om människor som ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av m86
Disney´s familjefilmer är både töntiga, roliga, tråkiga, sevärda och kultförklarade. Under början av 90-talet tog sig Disney på sig hockeyhjälmen för en hockeyfilm innehållande humor och d...   Läs mer »

2014-11-16
När jag såg denna film så var jag 12 år gammal och en helt sanslöst sportintresserad kille. Jag älskade all sport och verkligen sportfilmer så denna var ju en helt fantastisk film. Jag vet inte om det är de härliga minnena men jag faller fortfarande för den härliga charm och glädje som strålar från denna film. Se den tillsammans med era barn! 3+
Lotso
2014-07-05
I sin helhet en harmlös sportfilm åt barn. Är den välskriven? Nej, är den förutsägbar? Ja. Men jag tror ändå där är tillräckligt med humor och Emilio Estevez i den som även gör att föräldrar inte lär bli uttråkad utan finner den precis lagom.
karlmats
2014-02-18
Vilken fruktansvärt kultig film det här är. Jag tycker så synd om dagens kids som inte får växa upp med såna här guldklimpar till filmer. Jag kan garantera att det inte finns nån här inne som kan nämna en bättre skådis än Emilio Estevez. Inledningen är underbar och väl värd mina barndomsminnen. Tyvärr segar filmen ner en hel del när de väl börjar få ordning på laget och jag hade gärna sett fler av de underbara replikerna som blir utspottade i början. Standardformulär 1a är givetvis använt för den här filmen men det betyder inte att den inte är charmig, varm och väldigt rolig på sina ställen. Lite för få profiler i laget tycker jag nog dock att det är, nu får Emilio driva mycket av kvalitén själv, vilket iofs inte är helt fel, men jag har för mig att det blir lite mer draghjälp i uppföljaren. En grym familjefilm, bland de bästa i genren, men jag kan inte låta 4an stå kvar även om det smärtar mig nåt så fruktansvärt att sänka den. Stark stark 3a.
Darn
2013-12-20
Efter ännu en omtittning kan jag inte motstå känslan av att det här, trots allt, är en "trea" och inte en "tvåa".
m4e
2012-08-19
Fantastisk familjefilm. Ger feel-goodkänsla och predikar sympatiska värderingar utan att bli sliskig.
booby
2012-07-20
Man vet precis vad man får i en Disney-film som involverar sport. Lägg till Estevez och det kan ju inte bli annat än charmigt.
Amx
2012-03-18
Helvete vad bra!
Sajo
2011-06-18
nostalgi e detta för mig därför den får ett sånt bra betyg:)
nittonhundra87
2010-05-06
söt på sitt sätt :/ smal 2a
Heartofarebel
2010-04-10
Jag kommer ihåg att jag såg denna ganska många gånger när jag var liten men ärligt talat så suger den. Patetiskt att det riktiga NHL-laget Anaheim bildades efter den här skiten.