3.4

Milano Calibro 9

Efter ett fängelsestraff blir Maffioson Ugo Piazza uppsökt av sina gamla kumpaner som misstänker att han har gömt undan pengar tillhörande maffian.

Originaltitel Milano Calibro 9
Regissör Fernando Di Leo
Manus Fernando Di Leo
Genre Action, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Gastone Moschin, Barbara Bouchet, Mario Adorf, Frank Wolff, Luigi Pistilli, Philippe Leroy

Zebulonm
2021-02-27
Kanonrulle.
jcoke88
2021-01-10
Vilket skräp. Tvåa för musiken.
niebaotan
2020-10-08
Bitvis fantastisk euro crime. Intressant story och jag upplevde den aldrig som seg. Mario Adorf är en riktigt rå jävel... och ett extra plus för Bouchet såklart!
Mr_v
2016-11-10
Grymt bra, femman är nära.
Korben_Dallas
2015-02-20
Många grejer funkar, blondinens dans (fantastisk typ) kamera-arbetet, klippning och skådisarna men jag tycker aldrig riktigt filmen lyfter förutom i början och i slutet. Mitten var för händelsefattig för min smak.
Raimo_1985
2013-09-18
Väldigt bra på alla sätt.
dudson
2012-06-07
Detta är nog filmen där det röks mest i hela film historien heehee.men åter till filmen!Schysst story som funkar riktigt bra.sen en jävla massa slå på käfften scener+bra med våld som sånna här hårdkokta crime filmer skall ha mkt av! kan väl tycka att huvud personen kunde ha fått mer spel utryme i sinn roll..
2012-03-12
Kan nog rankas som aningens seg om man är van med fräsiga eurocrimes. Men denna har en bra story som förutom de käbblande poliserna aldrig haltar eller blir osammanhängande. Bra skådisar med en hysterisk Adorf i spetsen och mycket våld som sig bör. Fär ett högt betyg även om den saknar tex den annars obligatoriska biljakten. Suveränt soundtrack btw.
Semiramis
2009-10-18
Mycket bra musik (visste inte på förhand att Osanna gjort soundtracket, så det var en väldigt positiv överraskning att höra den omisskännliga stilen redan i öppningsscenen). Filmen är cool, men inte utöver det vanliga. Sevärd, men inte så mycket mer. Dock skön story och upplösning.
Ondskapt
2009-10-11
Storyn lyckas aldrig riktigt engagera och jag kan inte direkt påstå att jag brydde mig värst mycket om huvudpersonen. Snyggt är det dock, och med ett (som alltid) fenomenalt soundtrack, många slå-på-käften-scener och en hel del pang-pang .