3.7

Mildred Pierce

Mildred Pierce tröttnar på sin opålitlige make Bert och beslutar sig för att leva självständigt trots att depressionen står på tröskeln i 30-talets Los Angeles. Hon tar jobb som servitris men döljer denna skamliga syssla för sina döttrar, Veda och Ray. Mildred arbetar sig upp i Los Angeles restaurangbransch och låter inte männen i hennes liv stå i vägen för ambitionerna men hennes självuppoffrande relation till dottern Veda, hotar att ödelägga allt.

Originaltitel Mildred Pierce
Regissör Todd Haynes
Manus Todd Haynes, Jonathan Raymond
Genre Drama, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Kate Winslet, Evan Rachel Wood, Brían F O'Byrne, Melissa Leo, James LeGros, Guy Pearce, Marin Ireland, Mare Winningham, Miriam Shor, Halley Feiffer, Morgan Turner, Hope Davis, Elvy Yost, Quinn McColgan, Ronald Guttman, Murphy Guyer, Diane Kagan

Roswall
2019-02-05
Fattade inte den här.
2018-10-13
Värdelös!
DYV
2014-07-12
Väldigt engaerande känslostark miniserie. De tre första avsnitten håller klart högre kvalité än de två avslutande. Logiken blir mer bristfällig och tempot mer avstannande. Kate Winslet levererar en klockren insats. Styrkan i serien är att åskådaren behöver göra egna ställningstaganden och reflektera över ens egen moral och värderingar. Allt presenteras inte så självklar om vad som är "rätt" och "fel".
myslas
2013-03-27
Hög kvalitet som vanligt när det gäller serier från HBO och Kate Winslet är mycket bra i huvudrollen. Men den är inte lika fängslande som flera av deras övriga serier.
anneliecn
2012-12-31
Någon mer än jag som ville ge dottern en double fly kick mellan ögonen?
yavie
2012-09-18
Snyggt och välspelat, men kändes tyvärr seg, då jag har sett den gamla filmen och ofrivilligt i princip satt och väntade på att saker skulle hända. Stark trea.
Slowdive2
2012-07-16
Amerikansk TV-drama. Tar en kvinnas perspektiv utan att samtidigt snudda vid en kritik av det ekonomiska systemet. Lite som om Walt Disney skulle tagit sig an berättelsen om Oliver Twist.
gaze
2012-04-29
Jag tyckte att den var helt fantastisk! Hög kvalitet rakt igenom.
jasmin357
2012-03-18
vilken absolut vidrig dotter hon hade! kate= underbar som alltid
OneFlewOver
2012-03-09
Svårt det där. Jag har ju bara sett filmen innan och inte läst boken. Visste inte att filmen avvek sig från boken och den här serien så mycket. Jag föredrar nog filmen ändå, sista avsnittet på serien drar ner rätt mycket och all opera tjafs är faktiskt tråkigt. Om sista avsnittet var bättre skulle det nog blivit en fyra men nu får serien nöja sig med en stark trea.