2.3

Mile 22

Ett elitförband med amerikanska underrättelseofficerare får hjälp av en hemlig taktisk specialstyrka i ett försök att smuggla en ljusskygg och hemlig polis som sitter på väldigt känslig information som kan skada rikets säkerhet.

Originaltitel Mile 22
Regissör Peter Berg
Manus Lea Carpenter
Genre Kriminalare, Action, Äventyr, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Lauren Cohan, Iko Uwais, John Malkovich, Ronda Rousey, Carlo Alban, Natasha Goubskaya, Lee Chae-rin, Sam Medina, Keith Arthur Bolden, Jenique Hendrix, Billy Smith, Myke Holmes, Emily Skeggs, Terry Kinney, Brandon Scales, Poorna Jagannathan,

Albion
2019-10-19
Rörigt, sjukt jobbig huvudroll och fullständigt överinflation i meningslöst våld. Enda lilla positiva är att jag gillar high-technivån och även om det förstås också är överdrivet så är det ofta kul. Betyget blir en svag 2;a dvs 2-
ulpe01
2019-10-02
Klarade mig nästan inte hela vägen till slutet, men kämpade mig dit till sist. Är Wahlberg Peter Bergs De Niro till sin Scorsese fast utan några riktigt bra filmer? Hade kul med Iko Uwais fightscener, men skulle mycket hellre kolla in "The Raid" på repeat än att se den här röriga filmen igen.
bullitt
2019-09-16
Bra action, kass story
Murvel48
2019-08-12
En extremt stökigt och osammanhängande berättad film full av ologiskheter och irriterande foto.
2019-07-04
Det läggs mycket fokus på Wahlbergs karaktär och hans uttalade aggressivitet. Inget ont i det, men visst hade det behövts en starkare skådis än Mark Wahlberg för just den karaktären. Hjärndöd blodig action som jag nog aldrig riktigt fick grepp om vad den gick ut på. 90 minuters skjutande och svärande - inte så mycket mer.
WillyV
2019-02-09
Stark tvåa. Uwais är behållningen.
dudson
2019-02-05
Jisses vad Kass!! Herr Mark är överjävligt usel här. Själva filmen är såååå dååååålig!( Att detta kunde släppas är fan en gåta!?? -1
ekback
2019-01-09
Välgjorda eldstrider men taffliga beslut av karaktärer, tveksam story, onödigt skakig kamera samt en irriterande Walberg drar ned betyget.
Bengt_a
2019-01-07
Urkass!!!
Xeno
2019-01-05
Riktigt gapig Wahlberg, vilket är störande. Annars en bra actionrökare kort och gott.