2.9

Million Dollar Arm

Den amerikanske sportagenten J.B. Bernstein hamnar i ekonomisk knipa när han tappar sin stora potentiella klient. I ett desperat försök att rädda sin firma åker han till Indien och startar en reality-show med syftet att rekrytera cricketspelare som kan konverteras till basebollspelare.

Originaltitel Million Dollar Arm
Regissör Craig Gillespie
Manus Tom McCarthy
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jon Hamm, Suraj Sharma, Madhur Mittal, Pitobash, Aasif Mandvi, Lake Bell, Alan Arkin, Bill Paxton, Gregory Alan Williams, Darshan Jariwala, Allyn Rachel, Tzi Ma, Rey Maualuga, Brett Zimmerman, Lata Shukla, Yashwant Joshi, Bar Paly, Mike Pniewski

deswhip
2019-08-16
Feelgood sportdrama. För att vara en verklighetsbaserad film är den underhållande och bra tycker jag. Ofta brister sådana filmer filmtekniskt men inte denna. Det är inte bara en verklighetsbaserad historia man försökt få till en film av, utan en bra historia som dessutom råkar vara sann.
XJR
2019-06-09
Plus för att den är baserad på verkligheten. Tycker filmen är klart underhållande, och jag känner igen de roliga indierna efter ha varit där nere och jobbat. Självklart är filmen Hollywoodiserad, men ändå klart sevärd. Stabil 3:a.
HerrNenne
2016-10-29
Lite för sliskig. Ingen bra resa, följer standardmallen för film alldeles för tydligt så det blir alldeles för förutsägbart och styltigt. Blev besviken.
Dutch
2016-05-31
Mysig, förutsägbar och sockersöt historia. Ja men varför inte.
foppa99
2015-07-28
Bra sportfilm,härligt att den har verklighetsbakgrund. Synd bara att så fort Indien porträtteras så e det lite fjantigt,liksom tokroligt på indiernas bekostnad. Eller så e det bara i min syn på't
Bomkia
2015-06-26
Disneyfilm baserad på en sann historia. Man får lite sportfilm, lite kulturkrockar, lite romantik och massa skäggstubb. 3-
annihilat0r
2015-06-22
"Million Dollar Arm" är en mysig liten film med spännande manus och intressanta karaktärer. Jon Hamm är en trevlig skådespelare att följa. Rekommenderas för kvällar när mörkret i själen vuxit sig alltför starkt – när filmbehandling är en tänkbar utväg.
skugge
2015-03-27
Känner mig lite snäll med min trea. Visst är den underhållande men man har ju sett samma film en tre gånger nu.

2015-03-02
Det är amerikanskt. Det är Disney. Förmodligen redan innan man börjat se filmen vet man vad som väntar. Om inte annat kan nog alla filmälskare med minsta möjliga tankeverksamhet efter tio minuter lista ut hur filmen kommer utveckla sig och sluta. Och det även om man inte har en aning om den sanna historien som filmen skildrar. Det är förutsägbart fullt ut, kan man nog påstå utan att tumma det minsta på sanningen. Känslan är att det inte är någon av Disneys större produktioner. Huvudkaraktären framstår som ganska osympatisk, men det är Disney och då vet man likväl hur det kommer sluta. Ännu en film som med sitt budskap och skildring är mot det sockersöta hållet. Sport på elitnivå handlar inte om krav och pengar utan om att det ska vara roligt. Själv skriver jag under på att om människor tycker något är roligt så gör de en bättre prestation. Men alla med insikt i sportens värld och som har någon insikt i hur saker fungerar utanför planen kan nog skriva under på att resten är mer av en utopi. 5/10
Gustav8
2015-02-07
Härlig film! Gillar den skarpt.