Millionärernas paradis

Bröderna Marx första film. Utspelar sig på ett hotell i Florida bland juveltjuvar, älskande par, dansande piccolos och en hotelldirektör som samarbetar med två tjuvar.

Originaltitel The Cocoanuts
Alternativ titel Miljonärernas paradis
Regissör Joseph Santley, Robert Florey
Manus Morrie Ryskind, George S Kaufman
Genre Komedi, Musikal, 20-tal
Skådespelare Groucho Marx, Harpo Marx, Zeppo Marx, Chico Marx, Kay Francis, Oscar Shaw, Mary Eaton, Margaret Dumont

Dele
2016-10-08
Energisk, rapp och fyndig dialog- och situationskomik som roar. Handlingen är inte central och sång och dansnumren är för många och ibland för långa.
2014-12-26
Jag var lite orolig över hur denna film skulle vara då detta är bröderna Marx första spelfilm. Min oro gick dock snabbt över för här levereras underbar komik och massor av energi från speciellt Groucho, Chico och Harpo. Jag skrattar högt när jag ser filmen och inser hur bra deras komik håller än idag. Med det sagt så är detta inte deras bästa film. Det är "Duck soup"(1933) men för mig är det alltid med stor glädje och ömmande skrattmuskler jag tar mig igenom en film med bröderna Marx. 3+
Tonti
2014-07-03
Lite sömnig och med riktiga smörfejs men den blixtrar till emellanåt, som i scenen där alla springer runt i de olika hotellrummen i all oändlighet.
Agatefilm
2011-07-22
Dansarna var verkligen synkade!
madox
2010-12-26
Gulligt och fint även om sångnumren är aningen långdragna.
kaprifol
2010-09-25
Helt underbar film, rolig, vacker, musikalisk och konstnärlig!
Astrojacob
2010-06-03
Inte Marx bästa. På tok för mycket sång o dansnummer o egentligen ingen handling, vilket kvittar, eftersom man bara väntar på dårarnas scener. Skämten är helt ok, men som helhet både trist och seg. Går ändå inte att sätta lägre än Trea på genierna.
Oujisama
2010-03-24
Det här var den första filmen jag såg med Bröderna Marx och jag hade läst på en del om dem innan och var mycket spänd på att äntligen få se dem in action. Så det var en nästintill magisk upplevelse, minst sagt, mitt första möte med bröderna och deras enastående&egendomliga karaktärer. Jag blev inte besviken och jag tycker den står sig riktigt bra... men den gjorde sig nog bättre som scenshow än som film, t ex sångnummer känns lite mer motiverade på scen än på film.
mrHL
2010-02-24
Ja det här är inte en av deras bättre direkt...
Diminuendo
2009-12-02
Underhållande och roligt, även om vissa sångnummer kunde ha utelämnats.