1.6

Mimic 3

Marvin Montrose är en sjuklig 24-åring som, hänvisad till sin lägenhet, har som enda hobby att fotografera kvarteret utanför. Plötsligt försvinner en ung pojke och detta visar sig vara upptakten till fler mystiska händelser. Kan det vara Judas Breed-kackerlackorna som åter börjat terrorisera staden?

Originaltitel Mimic: Sentinel
Regissör J T Petty
Manus J T Petty
Genre 2000-tal, Skräck, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Alexis Dziena, Karl Geary, Lance Henriksen, Amanda Plummer, Rebecca Mader, John Kapelos

gjoob
2018-02-12
En totalt meningslös och ointressant första timme följs upp av 20 inte helt aptråkiga (men nästan) sista minuter. Detta är utan tvekan den sämsta av de tre filmerna. Ingen plot att tala om, ingen spänning, ingen skräck, nästan inga insekter, uruselt skådespeleri och egentligen har den inget gemensamt med övriga serien förutom titeln.
2014-05-17
Aldrig har Hitchcocks Rear Window slaktats mer hänsynslöst *L*. Första Mimic är häftig och andra delen är en lite billigare men fortfarande underhållande upprepning. Men det här tramset kunde kvittat då alla i den dysfunktionella familjen det kretsar runt är irriterande, så således önskar man mest livet ur dem. Sen var det säkert tanken att kameraobjektivet skulle skapa mystik och även där misslyckas det totalt precis som bristen på kackerlacks-attacker. Stackars Lance Henriksen har en färgstark roll, men inte ens han kan rädda det här bottenskrapet.
dudson
2013-09-23
Enda anledningen man slängde in denna i dvd-spelaren var för Lance Henrikson var med. å vad händer jo han blir ihjäl -slaffsad av en jävla insekt=( .stackars Lance"
ToddDowney
2011-08-19
Denna var ingen hit. Tyckte att det var synd att de tog bort det klassiska ''Mimic'' stucket. Men jag kan förstå att de som inte tyckte om Mimic ett och två så kan jag förstå att man gillar denna. Men inget för en gammal mimic fantast som mig.
Robkiller
2011-07-13
I alla fall helt annorlunda än de två tidigare filmerna... istället har man fokuserat på en kille som sitter och kollar ut genom fönstret hela dagarna (och nätterna) som ibland ser någonting mystiskt som verkar vara relaterat till jätteskalbaggarna... handlingen kan beskrivas i väldigt få ord och filmen är länge rätt ointressant men efter halva börjar det i alla fall hända något... är väl i alla fall en fördel att de med en väldigt låg budget har fokuserat på stämningen och det subjektiva hotet istället för att panga på med något bara för att... Lance Henriksen lyfter den också lite när han kommer in på slutet...
volvo_240
2009-12-29
inte alls dålig, kalrt en trea.
Ola_Schubert
2009-12-11
Denna sulkrulle har legat länge hemma. Efter att ha sett "Mulholland drive" så passade det bra med en hjärndöd film för att rensa hjärnan. "Mimic 3" är en dålig pastisch på "Fönster i mot gården". Iof gillade jag inte den filmen heller eftersom historien är lam och förutsägbar. Men skådespeleriet är i alla fall på bra, inte minst beroende på James Stewart utmärkta insats. Men man kan verkligen inte påstå att skådespeleriet är någon höjdare i "Mimic 3". En stark etta i betyg för en usel film.
Tomfritz
2009-09-28
Får en mycket svag svag 4:a / mycket stark 3:a av mig. Helt klart den bästa av Mimic-filmerna (ettan är ok/medioker medans tvåan är rent horibelt dålig). Gillar det annorlunda upplägget på filmen samt karaktärerna (även fast vissa av dem känns lite väl ogenomtänkta och tvådimensionella). Snyggt foto och helt ok effekter. Hade filmen varit lite längre och mer genomarbetad så hade den kunnat bli hur bra som helst. Gillar verkligen Mimic-konceptet, men tycker inte att någon av filmerna hittills har gjort något riktigt intressant av det hela, men "Mimic 3" kommer närmast, iaf. enligt mig.
Djason
2009-07-20
Första delen av filmen är seg, sen när det väl börjar hända något tar filmen slut. filmen håller på i 1 timme och 9 min, kan man kalla det långfilm? Iaf så är effekterna dåliga men det är ändå bättre än 2:an som är groteskt kass.
amam
2008-08-09
Den bästa av de annars så usla Mimic filmerna.