2.7

Mimzy

Två syskon börjar utveckla speciella förmågor efter att de hittar en mystisk låda med leksaker. Snart dras syskonen, deras föräldrar och även deras lärare in i en konstig och ibland skrämmande värld.

Originaltitel The Last Mimzy
Regissör Robert Shaye
Manus Bruce Joel Rubin, Toby Emmerich, James V Hart, Carol Skilken
Genre Drama, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Rhiannon Leigh Wryn, Chris O'Neil, Rainn Wilson, Timothy Hutton, Kathryn Hahn, Kirsten Williamson, Marc Musso, Megan McKinnon, Scott E Miller, Patrick Gilmore, Michael Clarke Duncan, Joely Richardson

Count_Duckula
2012-11-22
Rätt lam rätt igenom, men att den de sista minuterna slår an en väldigt känslig sträng hos mig som får ögonen att tokvattnas gör den värd en trea antar jag.
2012-10-03
Som en blandning mellan E.T., Poltergeist och Spy kids. Hög 80-talskänsla, både vad gäller handling och specialeffekter. Större delen av filmen är riktigt trivsam och faktiskt ganska lågmäld. För yngre tittare kan den nog vara spännande också. Upplösningen är däremot bara för mycket på alla sätt och vis, men jag har lite överseende med det. En svag trea.
Mikael602
2011-01-01
vill se!
zeke_karlsson
2010-12-17
Älskar konceptet! De hade ju kunnat gjort om det till en icke barnfilm, då hade den säkerligen vart en 5a! De e riktigt mys o gotta sig i tidsresefilmer o sånt :)
Enkaido
2010-03-28
Bättre än jag hade förväntat mig. Läste på boxen att det var bästa sci-fi efter E.T. och det får ju recensenten står för själv. Jag tyckte film handling var bra men dålig skådespeleri och regi gjorde filmen sjönk mina ögon. Filmen hinner inte blir spännande och den tappade tempo då och då. Jag tycker det borde finnas en mer vuxen version av filmen, som sagt handlingen i filmen har bra potential.
guaruska
2010-02-05
Jag måste basera betyget på mina barns upplevelse. Trots att den var på engelska med svensk text (hur kasst är inte det på en barnfilm???) så förstod dom ganska bra vad som hände i filmen. Och grät när det vara "nära dödenupplevelse". Dom minns nog inte filmen men det hade dom gjort om den varit dubbad. Mina barn är 3 och 4.
WederLight
2009-06-01
Klart bättre än jag trodde.