2.8

Min brors flickvän

När den ensamstående pappan Dan Ashburn träffar släkten stöter han oväntat på sin drömkvinna, som samtidigt råkar vara hans brors flickvän. Dan upptäcker snart att det är väldigt svårt att följa sina egna råd, även när man alltid har svar på allting.

Originaltitel Dan in Real Life
Regissör Peter Hedges
Manus Peter Hedges, Pierce Gardner
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Steve Carell, Juliette Binoche, Dane Cook, Alison Pill, Britt Robertson, Marlene Lawston, Dianne Wiest, John Mahoney, Norbert Leo Butz, Amy Ryan, Jessica Hecht, Frank Wood, Emily Blunt, Matthew Morrison, Felipe Dieppa, CJ Adams, Henry Priest Miller

Skapad 2019-10-27 av
Änklingen Dan Evans (Steve Carrell), vars tillvaro består av författandet av en rådgivningsspalt och att uppfostra sina tre döttrar, tar med sig familjen på släktträff hos föräldrarna. Under...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2019-01-27
Jag såg om den och tänkte att jag gillat den senast jag såg den men jag måste höja till en fyra för att den är så sympatisk och skön.
2017-10-23
ouimadame
2017-01-04
Bättre än väntat
mammene
2015-12-27
En lagom familjekomedi att se så här i juletid, kanske inte så mycket att säga om den egentligen, men den fungerar som underhållning och då har den fyllt sitt syfte.
StureStenhög
2015-12-26
Det vore fel att påstå att det är något speciellt det här, men det är ändå en trevlig och småkul film som mestadels lyckas undvika att dra saker för långt. Steve Carell och Juliette Binoche fungerar båda bra i sina roller, och trots att det finns någon enstaka scen som jag hade klarat mig bättre utan, så är det inget här som jag stör mig överdrivet mycket på. Då räcker det till en svag trea, som oambitiös romantisk komedi fungerar den helt enkelt
idaho1981
2015-11-06
Nej, men vad är detta. Det börjar rätt lovande, men sen faller det fullständigt pladask och hamnar till slut farligt nära 1:an. Detta trots att Binoche är med och flera av de andra har också gjort bra rolltolkningar tidigare. Här är det manuset som förstör och den fruktansvärt helylliga familjen, finns inget som känns naturligt med detta.
Razzel
2015-09-26
Klart underskattad!
AsianDawn
2015-04-08
Pendlar mellan hemsk och smårolig. Mest hemsk.
2014-12-21
Jag gillar verkligen Steve Carell men första gången jag såg denna film gjorde den inget större intryck. Jag har dock återvänt och för varje gång har jag gillat den mer och mer. Idag tycker jag verkligen om den. 4-
Lesten
2014-10-16
Sällan sett en så förutsägbar film fylld av fåniga karaktärer och konflikter (och fantastiska tillfälligheter som både ställer till problem och löser dem). Till och med dålig för en romantisk komedi. Lägsta möjliga betyg.