3.1

Min date med Drew

Ända sedan han i andra klass såg henne i E.T. The Extraterrestrial, har Brian Herzlinger svärmat för Drew Barrymore. Idag, 20 år senare, har han beslutat sig för att uppfylla en livslång dröm. Han tänker fråga henne om en date. Det finns bara ett litet problem: Hon är filmstjärnan Drew Barrymore och han är Brian Herzlinger, en pank 27-årig filmskapare från New Jersey.

Originaltitel My Date with Drew
Regissör Jon Gunn, Brian Herzlinger, Brett Winn
Genre Dokumentär, 2000-tal

2014-12-02
Vilken lysande dokumentär i all sin enkelhet. Den vinner verkligen över mig som tittare tack vare att Brian är så otroligt karismatisk, charmig och en kul kille. Dokumentären är verkligen en inspiration och energikick. Sedan är igenkänningsfaktorn hög för all oss killar som varit kära i en skådespelerska när vi var yngre. 4+

2014-07-05
Alltså, creepy stalker. Förstår inte hur man kan uppfatta den som gullig eller bli glad av den. Alla stalkers ser sig själva som snälla och ofarliga. Men nej, bara obehagligt.
myslas
2014-05-01
Lättsam liten dokumentär. Funkar bra som stämningshöjare när man är på dåligt humör.
need_sleep
2011-10-02
En film som känns som ett exjobb från en dramalinje om en kille som försöker få träffa Drew Barrymore. När man väl fattat att det är på den nivån, en billig "dokumentär", så är den väldigt charmig. Vad man kan göra för att försöka nå en dröm man haft sen man var barn...
Norrby84
2011-06-21
Hahaha! så skön dokumentär. Riktigt kul att se drivet som Brian och dom andra har. Det var ju riktigt spännande ett par gånger under filmens gång. Stark 3:a
Nightcrawler
2010-08-20
Love it.
snyltare
2010-06-30
Gullig, men nu när jag såg den andra gången tänkte jag mer på att killen är rätt creepy! Förra gången hade jag nog satt en fyra.
Kajanus
2010-02-11
Den mest triviala av handlingar visar upp syftet och poängen med ett idogt kämpande och att aldrig vika ner sig för någon. Brian Herzlinger är charmigheten personifierad och trots att filmen mer än en gång känns som en rookie-dokumentär så fyller den hela kroppen med värme och halvvägs in i den så känner jag mig lika nervös som Brian för att sedan sitta med ett oerhört nöjt leende när filmen tagit slut. Ett stort plus för motivationen.
Rune2000
2010-01-24
Filmen var aningen trög i början men jag höll ut den första halvtimmen för att sedan upptäcka en riktig feel good-dokumentär. Hela iden bakom filmen var märklig till att börja med men slutpoängen blev visserligen trivial men ändå slående.
mazquara
2010-01-24
alltid härligt med filmer om kämpande filmarbetare