3.1

Min hemlighets blomma

Leo Marcias skriver kärleksböcker men är missnöjd med sitt eget liv som hon försöker förändra.

Originaltitel La Flor de mi secreto
Regissör Pedro Almodóvar
Manus Pedro Almodóvar
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Marisa Paredes, Rossy de Palma, Juan Echanove, Carmen Elías, Chus Lampreave, Kiti Manver, Joaquín Cortés, Manuela Vargas, Imanol Arias, Gloria Muñoz, Juan José Otegui, Nancho Novo

precineadd
2014-10-06
här börjar det hända saker med pedro
PierreLunaire
2011-08-03
Almodovar är alltid underhållande och bra. Ibland inte helt fantastiskt men alltid sevärt. Denna film är ett mellanspel i Almodovars rad av filmer. Passion, otrohet, kiosklitteratur,en moder som vänder tillbaka, allt ingredienser som dyker upp hos Almodovar. Värd att se, men inte ett storverk.
Ola_Schubert
2010-09-05
Pedro knyter skickligt ihop en historia, som tyvärr inte engagerar mig speciellt, i den film, som känns väldigt spansk, t.o.m för att vara gjord av Almodóvar . Men det är väldigt svårt att betygsätta denna film då, även om jag hade svårt att intressera mig för den medelålders kvinnan, ändå kände lite sympati för henne, på slutet. Dessutom så finns det en hänvisning i filmen som verkar delvis knyta an till en senare av hans filmer, "Att återvända". Modern är också härlig och gestaltar en farmor i en annan Almodóvar film "Vad har jag gjort för att förtjäna detta", en film som har andra nackdelar. Så känslomässigt så lutar det mer åt en svag trea i betyg, men förståndsmässigt åt en stark sådan. Jag följer förståndet och ger filmen en stark tre, trots min bristen på engagemang.
Mialind
2009-08-04
Vacker film, inte förutsägbar och tråkig utan med en röd tråd genom handlingen. Underhållande!
origC-J
2009-04-16
Kompetent regi av Almodovar, med ett flertal roliga stunder. Men som helhet tillhör filmen inte hans bästa, det är lite slentrian med samma koncept som i flera tidigare filmer och många drag som känns igen, med den envisa comic-relief mamman (tom samma skådis) och att återvända till landet för att finna sig själv. Klart godkänd, men finns bättre av Pedro.
Jämte
2008-10-26
En bra film.
StureStenhög
2008-05-26
Är inget större fan av Almodovar, även om han har lyckats göra några bra filmer så är de flesta ganska tramsiga. Det här är knappast den värsta i det avseendet, men den är tramsig så det räcker. Dessutom finns det inget i filmen som fångar mitt intresse och jag hade därför en ganska tråkig stund framför tv:n
Aidahog
2008-02-28
Den var bra! En av pedros bästa.
haajen
2008-01-07
Ännu en typisk och rätt underbar Almodovar film...känns som en väldigt personlig film då den till stor del handlar om skapandets villkor. Blev helt paff av referensen till Volver som Almodovar gjorde först långt senare, måste ha haft idén till den filmen liggande länge.
Tonti
2006-05-17
En ganska bra film, kompetent men knappast särskilt utmärkande.