Min kropp är fördömd

En järnvägsarbetare kommer till Dodson, Mississippi för att stänga ner stora delen av stadens järnväg. Men han lyckas också förlora sitt hjärta till stadens sexbomb Alva Starr.

Originaltitel This Property Is Condemned
Regissör Sydney Pollack
Manus Francis Ford Coppola, Fred Coe, Edith R Sommer
Genre Drama, Romantik, 60-tal
Skådespelare Natalie Wood, Robert Redford, Mary Badham, Kate Reid, Charles Bronson, Jon Provost, John Harding, Alan Baxter, Robert Blake, Dabney Coleman

sirkurt
2013-09-22
Udda och intressant handling, Natalie Wood gör en lysande roll.
Rune2000
2010-05-20
Filmen håller en riktig hög klass fram till de sista 25 minuterna där den helt plötsligt tappar fart och blir lite väl Hollywood. Synd då den var verkligen på väg till någonting stort!
StureStenhög
2009-09-25
En bra story och goda skådespelarinsatser, men tyvärr känns det väl inte riktigt som filmen lever upp till sin potential. Utförandet känns väldigt spretigt. Man slänger runt olika (i sig intressanta) teman utan att riktigt få det att fungera som en helhet. Det som ändå främst gör att filmen känns sevärd är Robert Redford. Han är mycket bra här och jag gillar verkligen hans karaktär. Dialogen är också väldigt välskriven och är stundtals en fröjd att lyssna på. Charles Bronson är även han bra, men slösas tyvärr bort lite i en ganska anonym roll
idaho1981
2008-04-02
Älskar pjäsen som den bygger på och karaktärerna är ju helt underbara. Dessutom mycke bra spelat, hade dock kunnat tänka mig att se mer av Willie. Sen var ju inte slutet det mest lyckade måste jag erkänna...
MaraJade
2006-05-27
Slutet var ju något av en besvikelse, det är ju rätt viktigt att på en bra sätt avsluta en film men här har Pollack verkligen misslyckats. Men filmen var i alla fall välspelad även om handlingen aldrig riktigt kom igång ordentligt.
RayBellano
2005-12-27
Fantastiskt fint på många sätt och vis.