Min pappa är Tarzan

Moa är sju år. Hon bor med sin virriga mamma och sin guldhamster. De har just flyttat till ett nytt hus, som knappt är halvfärdigt. Ny är också karlen som mamma en dag släpar hem. Nog för att alla anstränger sig, men en ny pappa är det minsta Moa behöver. Hon har redan en. Men han är i Afrika. Hos Tarzan. Som tur är har mormor skaffat motorcykel, och vad är då naturligare än att med detta fortskaffningsmedel resa till Afrika och hämta hem pappa. Ett par lektioner i djurens språk, och så i väg, tänker Moa. Men mormor har andra planer och pappa förbereder sig på att resa hem, men det ju inte Moa.

Originaltitel Min pappa är Tarzan
Regissör Judith Hollander
Manus Tove Ellefsen, Judith Hollander
Genre Familjefilm, Komedi, 80-tal
Skådespelare Lars Amble, Kim Anderzon, Richard Armstrong, Carl Billquist, Johannes Brost, Nils Eklund, Inga Gill, Majsan Mattson, Meg Westergren, Max Winerdahl

RadioSaga
2015-01-28
Sådana barndomsminnen som kommer fram, denna film var magisk för en anna 7 åring! Minns den med sann glädje :)
Teukie
2008-09-10
När jag var liten tyckte jag ,ycket om denna film. När jag såg den igen för några veckor sedan var det ur nya ögon och jag föll inte lika djupt denna gång men jag tycker den är värd en svag trea!