2.7

Min vän Charlotte

Wilbur heter en livlig och intelligent griskulting, vars bästa vänner är en liten flicka, Fern, och Charlotte, som är en spindel. När rykten uppstår att Wilburs dagar är räknade, spinner Charlotte hemliga meddelanden i sitt nät för att övertyga bonden, som är Wilburs ägare, att han ska rädda hennes vän.

Originaltitel Charlotte's Web
Regissör Gary Winick
Manus Susannah Grant, Karey Kirkpatrick, Earl Hamner Jr
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Dakota Fanning, Julia Roberts (röst), Oprah Winfrey (röst), Steve Buscemi (röst), Kathy Bates (röst), John Cleese (röst), Thomas Haden Church (röst), Robert Redford (röst), Cedric the Entertainer (röst), Jane Sibbett (röst), Jennifer Garner (röst)

2017-09-18
Söt film, men naturligt inte lika bra som den tecknade filmen.
2017-03-13
Pratande djur är inte min grej. Känns lite dumt att sätta en etta då jag ändå tycker att den har ett par fina poänger. Men nej, det går inte att ge den högre.
2016-10-18
Det här är riktigt bra! Gullig, underhållande och gripande familjefilm!
TheHorrorfan
2015-09-20
Längesedan jag såg den, men tyckte i alla fall då att den var väldigt mysig och söt. Stark 3a.
Greystalker
2014-12-05
Fyraåringen gillade den. Själv är jag inte så glad i antropomorfa djurfilmer.
picklessmulan
2011-12-01
Tycker detta var en mysig film som tilltalar hela familjen!!
Honing
2010-12-22
härlig film, men kanske mer för sex-sjuåringar.
fuctUp
2010-11-23
Inte lika bra som originalet, men mer humor i den här och rösterna var bra
Madvis
2009-09-19
SKa genast säga att jag inte sett originalet eller läst boken. Men den här filmen var mycket charmig och gick rakt in i mitt barndomshjärta. Har alltid tyckt om Dakota Fanning, så det blir en stark fyra!
Saikano
2009-05-21
Fatiskt ganska bra, förrutom slutet xD