2.7

Min vän Charlotte

Wilbur heter en livlig och intelligent griskulting, vars bästa vänner är en liten flicka, Fern, och Charlotte, som är en spindel. När rykten uppstår att Wilburs dagar är räknade, spinner Charlotte hemliga meddelanden i sitt nät för att övertyga bonden, som är Wilburs ägare, att han ska rädda hennes vän.

Originaltitel Charlotte's Web
Regissör Gary Winick
Manus Susannah Grant, Karey Kirkpatrick
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Dakota Fanning, Kevin Anderson, Essie Davis, Siobhan Fallon, Gary Basaraba, Nate Mooney, Nicholas Bell, Beau Bridges, Julia Roberts (röst), Oprah Winfrey (röst), Steve Buscemi (röst), Kathy Bates (röst), John Cleese (röst), Thomas Haden Church (röst), Robert Redford (röst), Cedric the Entertainer (röst), Jennifer Garner (röst), Reba McEntire (röst), André Benjamin (röst), Dominic Scott Kay (röst), Sam Shepard (röst), Abraham Benrubi (röst)

Saikano
2009-05-21
Fatiskt ganska bra, förrutom slutet xD
Kyller
2009-05-21
nostalgi
aurora79
2009-05-17
Sockerslisk. Tacka vet jag originalet!
Zuzz
2009-03-30
Åååh, okej då >_< Jag smälte, till och med för spndlar fast jag inte är så förtjusta i dem. Gick till och med och tittade till våran egna husspindel efteråt :S Självklart så grät jag :P En 4a får den från mig ^^
federico033
2009-03-30
Den tecknade versionen med Debbie Raynolds Charlottes röst har alltid legat mig nära hjärtat och är en av de filmer som alltid fick mig att gråta när jag var liten. Nyinspelningen börjar svagt men de sista femtom minuterna är man mer eller mindre konstant gråtögd, en fyra därför... och ja, jag har alltid tyckt att spindlar är söta
Hanna-Kari
2008-10-18
Alla filmer som innehåller djur som pratar får automatiskt högt betyg av mig. Detta är en film som i all sin enkelhet visar att vi alla har förmågan att göra något gott för våra medmänniskor/djur.
Marybell
2008-04-11
filmen får lite högre betyg än vad den förtjänar bara för att jag hade den tecknade filmen då jag var liten å såg den tills jag nötte sönder bandet...så filmen får ett extra snäpp i betyget pga ren nostalgi,

2008-02-24
Inte slår den Babe inte...

2008-02-20
söt film! även om jag hatar spindlar...
aquadementia
2008-02-10
Såg en tredjedel av en dubbad version på ett flygplan. Kan vara omständigheterna som ger betyget, men antagligen inte.