2.7

Min vän Percys magiska gymnastikskor

Ulf är nio år och åker hellre lådbil och smyger på badande tanter än går i skolan. Men så kommer en ny kille till klassen, Percy. Han har ett par skor som gör att man klarar sig i alla lägen och blir så tuff som Ulf drömmer om att vara.

Originaltitel Min vän Percys magiska gymnastikskor
Regissör Martin Asphaug
Manus Ulf Stark
Genre Drama, Familjefilm, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Tobias Andersson, Camaron Silverek, Gustaf Skarsgård, Tobias Brodin, Olof Björk, Johan Häggkvist, Anna Hedengren, Helena Pettersson, Andreas Edström, Cecilia Nilsson, Tomas Norström, Anders Nyström, Lena-Pia Bernhardsson, Inga Sarri, Ylva Lööf, Pia Oscarsson, Johan Wahlström, Viktor Friberg, Mona Lundgren, Måns Westfelt

2017-10-09
För att vara barnfilm funkar väl den, i alla fall vad jag mins, bättre än: Min vän shejken i Stureby som inte alls var bra...
TheHorrorfan
2016-10-05
Har letat i evigheter efter titeln på den här filmen. Tyckte att den var grym när jag var yngre, så går efter det. En klar 5:a.
AlbinWesley
2014-07-18
"Smör och Paganini hjälper mot allt", genialt citat. Bra grej, detta.
TobiasRydén
2012-10-06
Inte lika charmig som "Min vän shejken i Stureby" (eller snarare som jag minns Min vän shejken i Stureby), men ganska fin ändå. Barnskådisarna är inte så bra, vilket är en betydande brist, men det kunde ha varit värre.
Xenox
2012-07-11
Samma stil som de övriga serierna.
Sajo
2010-06-21
älskade denna filmen när jag var yngre... fast är la säkert inte EXAKT lika bra nu men den får ett bra betyg.
NiclasArringer
2008-02-13
en klar 4:a :)
jens.r
2007-09-17
En bra barnfilm.
Christofer
2007-07-19
Barnfilm som gick att kolla på när man var barn.
Jules4893
2007-06-08