3.7

Mind Game

Nishi är en misslyckad mangatecknare som är förälskad i sin barndomsvän Myon. Efter ett möte med den japanska maffian skickas Nishi till himlen men lyckas återvända bara för att fångas på en ännu konstigare plats tillsammans med några nyfunna vänner. De försöker fly sin situation och inser någonstans på vägen vad det verkligen betyder att leva.

Originaltitel Mind Game
Regissör Masaaki Yuasa
Manus Masaaki Yuasa
Genre Komedi, Mysterium, Anime, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Koji Imada (röst), Takashi Fujii (röst), Tomomitsu Yamaguchi (röst), Joji Shimaki (röst), Sayaka Maeda (röst), Toshio Sakata (röst), Rintarou Nishi (röst), Kenichi Chujou (röst)

Hypostas
2015-09-30
Säkert roligare att se om man tar knark samtidigt, men det här var inte riktigt min kopp té.
Lillaprinsen
2014-02-05
Så otroligt låg nivå på alltihop att jag på något vis tog illa vid mig.
gauze
2013-08-11
Såg om filmen idag, helt magisk upplevelse än en gång!
MaxMackan
2013-02-27
Mycket svår att betygsätta. Det är helt klart en speciell och originell film. Det är också ofta väldigt bra. Som så många andra vande jag mig vid animeringsstilen efter ett tag och det är smått fantastiskt ibland när man gör en filmisk mental "detour" genom att följa någon tanke. Relativt stark 4a får den, räcker inte riktigt hela vägen till toppbetyget för mig, den sätter helt enkelt inte ett tillräckligt starkt intryck för att landa femman.
JimCarrey
2013-02-21
Vilken vision. Och snyggaste animationen nånsin
Yohanetsu
2013-01-18
MIND GAME!
jeremy_jones
2013-01-18
Den tog ett litet tag att sätta sig, men sen var det i princip bara att njuta. Kände mig definitivt lite mindfuckad och lite rikare efter jag sett klart den. (5/6)
eraserheead
2012-09-15
Påfrestande.
amam
2012-07-07
Störde mig på animationsstilen i början men vande mig snart. Det var bitvis riktigt snyggt även om jag nog aldrig kommer att helt älska den. Själva filmen var helt okej men inget som jag tror jag kommer att hylla till skyarna direkt. Stark trea.

2012-05-21
lycka, hopp, inspiration och en ren fröjd för ögat!