1.7

Mindstorm

Ett mediums undersökningar angående en senators försvunna dotter leder henne till en farlig sekt och sanningen om hennes eget mystiska förflutna.

Originaltitel Mindstorm
Regissör Richard Pepin
Manus Richard Pepin, Michael Derbas, Paul A Birkett
Genre Action, Skräck, Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Michael Moriarty, Eric Roberts, Michael Ironside, Antonio Sabato Jr, Clarence Williams III, William B Davis, Emmanuelle Vaugier, Ed O'Ross

2020-07-14
jösse vilken skräpfilm!!!
2014-11-22
Ett gäng gamla tappra b-skådisar gör vad de kan med ett hopplöst manus. Tillkrånglat så det räcker i en i grunden banal action om en sekt som kidnappar en politikers dotter. Med stulet material från Gene Hackman-filmen Narrow Margin.
Robkiller
2013-01-16
Bättre än väntat. Handlingen fungerar (påminner en del om tv-serien "dark angel") och skådespelarna gör det helt ok. Finns väl i övrigt inte så mycket att klaga på förutom att det är överlag rätt så B.. och särskilt i actionscenerna syns de att de försöker göra mycket med små resurser. Men det fungerar... och intresset hålls uppe hela vägen igenom.
RobinsTaste
2012-03-29
Urggg....som skit i munnen. Fast det var ganska god skit, får man ju säga. Bra slut.
Bomkia
2008-07-28
Jag var faktiskt smått benägen att ge filmen en 2a efter en 30-40 min, sen gled den dock in i total dvala och förvandlades till det löjligare. Usla skådespelare överlag om vi undantar Roberts och Ironside - men inte ens dom gör nåt direkt vettigt. 1+
NoWireHangers
2008-06-29
Varför alla ettor? Den var underhållande.
Zmilky
2006-05-13
Wow, den lyckades plocka hem en etta :D
ophelia
2006-01-11
känns som en B-serie...
ezeikel
2005-09-13
hehe, Om man är ett fan av ruggigt usla filmer är det här ett måste!
fridenpaden
2004-04-07