2.7

Minioner

Historien om Minionerna börjar vid tidernas begynnelse. Som gula organismer börjar Minionerna att utvecklas, ständigt på jakt efter att tjäna den mest ondskefulla mästare, från dinosaurier till Napoleon. Men efter ständiga misslyckanden isolerar sig Minionerna och faller in i en djup depression. Tills en av Minionerna vid namn Kevin presenterar en plan, och tillsammans med Stuart och Bob beger sig ut i världen för att hitta en ny ond boss.

Originaltitel Minions
Regissör Kyle Balda, Pierre Coffin
Manus Brian Lynch
Genre 2010-tal, Animerad, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Pierre Coffin (röst), Sandra Bullock (röst), Jon Hamm (röst), Michael Keaton (röst), Allison Janney (röst), Steve Coogan (röst), Jennifer Saunders (röst), Hiroyuki Sanada (röst), Steve Carell (röst), Katy Mixon (röst), Geoffrey Rush (röst)

Robkiller
2018-11-19
Stendum, men underhållande.
Misslovemovie
2018-07-26
Väldigt rolig, passade alla i familjen.
2017-10-23
sven_usling
2017-07-04
Börjar bra men tappar ganska snart. En del roliga infall och skämt höjer betyget.
Ful_fisk
2017-06-18
Såg den i sällskap av ett barn och har svårt att tänka mig att ungar inte skulle uppskatta detta. Ett jäkla tempo, kreativa idéer och många roliga referenser som mest bara vuxna kopplar (Abbey Road, t ex). Jag hade jätteskoj! Tänkte först sätta en trea, men filmen var kul nog för ett högre betyg, hur obetydlig handlingen än må vara!
widez
2017-05-19
Den har sina stunder.
Tsurugi
2017-05-09
Svag tvåa.
2017-01-18
Småkul och så men totalt oengagerande som film vilket gör att den känns väl lång.
mario04
2017-01-03
Jag hade inte förväntat mig att filmen skulle vara så här bra, en handling som aldrig har använts i en annan film, animationerna var medel, en stark 4:a får den här filmen.
Jennyshima
2016-09-03
Lite för lång men stundtals rolig.