2.7

Ministern

En film som ifrågasätter föräldrarnas rätt att tvinga in sina barn i vuxenvärldens rationella beteendemönster. Den 6-årige Mats-Peter revolterar genom att helt enkelt gå till en advokat och begära skilsmässa från sina föräldrar. Han har också andra, nya att föreslå.

Originaltitel Ministern
Regissör Jarl Kulle
Manus John Einar Åberg, Jarl Kulle
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Margaretha Krook, Jarl Kulle, Anne Nord, Mats Åhlfeldt, Allan Edwall, Lena Madsén, Håkan Serner, Helena Brodin

Nalleman
2018-04-10
Typisk 70-talsfilm som gjord för SVT.
AlbinWesley
2014-04-21
Fint nog att va bra, för det är rätt bra. Dock långdraget och inte rakt igenom gripande. Men tillräckligt, för all del.
yrkeschaufföre
2007-09-14
mycket nostalgi, mindre handling! trodde först att det var en parodi på 70-talet
kennert
2007-09-10
Regi är tydligen inte Kulles starka sida,intresset för filmen försvann fort.
jimmyringo
2006-10-12
Hyfsad rulle,som är ganska engagerande och lite gripande. Lilkillen som spelar Mats-Peter är helt klart bäst.
Zipper
2005-07-12
Chockade mig själv genom att bli rörd... Så trots en hel del brister förtjänar den sin trea. Tyckte lillkillen var riktigt duktig och det är inte ofta man får säga det om barnskådisar.
parad
2005-07-12
jävla charmig rulle! ypperligt skådespeleri från kulle, krook och edwall. stora skådespelare, alla tre! lite tunn story bara.
Rhinozero
2002-11-05