1.4

Minotaur

För länge sedan under järnåldern vilar en mörk skugga över en enslig by. Över generationer har ungdomar från byn tagits från sina familjer för att offras till ett mythologiskt monster som lever under ett storslaget palats - Minotauren. Theo, vars älskade blivit offrad, är övertygad om att monstret inte är verkligt och att hon fortfarande lever som en slav i palatset och utarbetar en plan för att själv rövas bort för att offras..

Originaltitel Minotaur
Regissör Jonathan English
Manus Nick Green, Stephen McDool
Genre Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Tom Hardy, Michelle Van Der Water, Tony Todd, Lex Shrapnel, Jonathan Readwin, Rutger Hauer, Maimie McCoy, Lucy Brown, James Bradshaw, Fiona Maclaine, Claire Murphy, Ingrid Pitt, Ciaran Murtagh, Angela Furtado, Donata Janietz
Filmnummer 41978

jingoo
2010-12-19
Störtkorkad film med en bunt klent begåvade ungdomar som tramsar runt i en labyrint och tjafsar sinsemellan under tiden som ett monster plockar dom en efter en. Har vi sett det förr?
TheHorrorfan
2010-10-14
Den är rätt så ok inte så dålig som andra säger.
DV_86
2010-09-22
En och en halvtimmes trams. Jag beklagar att jag köpte denna.
shyan
2010-04-04
Det händer ju ingenting! Det är i alla fall så det känns... Det händer väll egentligen något. Men hela upplevelsen är att det inte gör det, så på något sätt har man misslyckats. Att hela upplevelsen känns oerhört mycket B-film gör det inte bättre.
mrHL
2009-11-17
Det gör ont i mig att tvingas se Rutger Hauer i den här dyngan...
riki-oh
2009-09-25
Kunde dom inte hålla sig borta från porr-kyssarna? På pappret (läs baksidan fodralet) lät det som att det skulle kunna bli riktigt smaskigt men jag var väl optimistisk...det luktade ju B-rulle långa vägar.
lordsweden
2008-10-09
Tyckte faktiskt om den här filmen väldigt. Synd bara att inte Rutger var med mera! Tony Todd är cool som vanligt!!!
Postgubbe
2008-10-08
nja, lite små dryg
Luciphere
2008-08-31
Någon form av kass tolkning av den kända grekiska myten om Minotauros, Theseus och labyrinten. Man skulle kunna förvänta sig en episk saga men istället känns det mer som en b-skräckis - och inte på grund av att den är otäck - utan för att ett gäng människor springer runt i tunnlar (90% av filmen) och dör en efter en. Blek fantasy. Svag, svag 2:a.
sunnhed
2008-08-01
sköndåligt, just like i wanted it!