3.1

Miracle Mile

En ung man står och väntar på en kvinna som han skulle träffa i ett gathörn i Miracle Mile, Los Angeles. Plötsligt ringer det i telefonautomaten brevid honom. Han svarar och får av en hysterisk person, som tror att han ringt till sin far höra, att kärnvapenkrig utbrytit mellan Sovjet och USA och att bomberna kommer om bara 70 minuter. Nu börjar kampen för att ta sig ut från storstaden där bomberna kommer att träffa.

Originaltitel Miracle Mile
Regissör Steve De Jarnatt
Manus Steve De Jarnatt
Genre Drama, Action, Romantik, Thriller, 80-tal
Skådespelare Anthony Edwards, Mare Winningham, Denise Crosby, Mykelti Williamson, John Agar, Kurt Fuller, Lou Hancock, Kelly Minter

zonk
2021-01-03
nånstans sveptes jag bara med, soundtracket av Tangerine Dream hjälpte säkert, men 80-talet och LA och palmer och alla små udda grejer (och imperfektioner) gjorde nog sitt till också --
Robkiller
2018-09-17
Uselt actiondrama med risiga skådespelare. Temat var väl tidsenligt, men inte blir det bra för det...
Galivan
2016-07-17
Stel regi, dåliga repliker i manuset, överspelande skådespeleri. Mycket 80talsstil i bla foto och ljussättning. Det är kul att Tangerine Dream står för musiken. Den utvecklas på ett bisarrt och oförutsägbart sätt och får nästan lite känsla av kultfilm, specillt med det oväntade slutet. Svag tvåa.
Dutch
2015-07-30
Stabil 80-talare med många charmiga skådisar(Brian Thompson)
Gröne_Orm
2015-01-22
Smått ostig men väldigt charmig film som också lyckas vara påtagligt obehaglig.
lillmånstret
2012-09-18
Blev bättre och bättre, till slutet ungefär där den blev riktigt dåligt. "diamonds". Jaja.
jeremy_jones
2012-06-25
Märkligt mysig film som vågar gå den extra milen (höhö). Ett blekt slut och en påklistrad kärlekshistoria förtar upplevelsen något, men annars är det en riktigt rolig upplevelse att hänga på i de eskalerande galenskaperna, i mitt tycke. Knappast lysande, men rekommenderas helt klart. (4/6)
Noseman2005
2012-05-11
Sällan ser man folk bete sig så irriterande och ologiskt. Bläurgh!
amam
2010-05-13
80tals groovy preapokalyps. Har en hel del sköna stunder och den underliggande storyn funkade väldigt bra inom filmen. Stark trea.
Rune2000
2009-12-13
Jag har inte hört talas om filmen förrann jag läste om den i Orvar Säfströms blogg. Men efter den rejäla hyllningen var jag bara tvungen att se den. Visst fanns det en del dålig skådespeleri på sina håll, men samtidigt bjöds det ju en fantastisk premiss som höll igång spänningen ända fram till slutet. Dessutom har filmen musiken av Tangerine Dream som verkligen skapar en stämning från den första noten. En bortglömd pärla i katastroffilm-genren!