3.2

Mirai, min lillasyster

En liten pojke finner en magisk trädgård som ger honom möjligheten att resa i tiden och träffa olika släktingar från olika generationer. Under sin resa leds han av som lillasyster från framtiden in i ett äventyr om familj och vänskap.

Originaltitel Mirai no Mirai
Alternativ titel Mirai of the Future
Regissör Mamoru Hosoda
Manus Mamoru Hosoda
Genre Äventyr, Animerad, Drama, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Haru Kuroki (röst), Moka Kamishiraishi (röst), Gen Hoshino (röst), Kôji Yakusho (röst), Kumiko Asô (röst), Mitsuo Yoshihara (röst), Yoshiko Miyazaki (röst)

myslas
2019-11-30
Gulligt, men man förväntar sig något intressantare än så här av Hosoda.
LillaBlåaMus
2019-11-17
Inget fel på hantverket, eller intentionen. Men filmen är enahanda, skränig på gränsen till Disneynivå och lyckas inte få mig att bry mig om huvudpersonen. Tycker inte drömsekvenserna tillför särskilt mycket heller. Prinsen är ännu en skrikig karaktär och Mirai som äldre gör varken till eller från. Gestaltningen av pappan funkar bättre. Saknar poesin och mystiken från många andra anime-filmer. Tror den hade vunnit på att utspela sig över lite längre tid, ett par år. Hade gärna sett hur syskonens relation förändrades och andra aspekter av syskonskap än avundsjuka. Inget för ljudkänsliga öron. 2,8/5.
LillaBlåaMus
2019-11-17
Rymdis
2019-11-07
Inte lika bra som Ghiblis bästa, men ganska fin.
Rymdis
2019-08-14
Svag fyra till en film om en japansk familj där pappan börjar försöka ta ansvar för hemmet när det andra barnet föds. Inte lika bra som Ghiblis bästa och definitvt inte lika bra som The Girl Who Leapt Through Time, men ganska fin. Kanske mer givande för föräldrar än för barn.
BarryHero
2019-08-06
Lite annorlunda animerat men man kom in i det rätt snabbt. Fina och autentiska bilder på Tokyo. Gillade de otäcka segmenten med häxan. Lite scvår att hänga med i handlingen, speciellt för mindre barn.
robert_akesson
2018-11-26
Välgjort och gulligtmen ibland lite tråkigt.