2.4

Miraklet i New York

Susan bor på Manhattan med sin mamma. Julen närmar sig, men trots att Susan bara är sex år gammal, har hon för länge sedan slutat tro på tomten.

Originaltitel Miracle on 34th Street
Regissör Les Mayfield
Manus George Seaton, John Hughes
Genre Familjefilm, Fantasy, Drama, 90-tal
Skådespelare Richard Attenborough, Elizabeth Perkins, Dylan McDermott, J T Walsh, James Remar, Mara Wilson, Jane Leeves, Simon Jones, William Windom, Robert Prosky, Allison Janney, Kathrine Narducci, Mary McCormack, Jennifer Morrison, Jack McGee

Asmorod
2018-12-22
Helt bedrövlig.
NoWireHangers
2017-11-26
Funkar att se på men känns som en rätt meningslös remake. Engagerade mindre än originalet, eller beror det på att jag såg dem precis efter varann? 2
2017-10-28
LucaCanali
2016-12-25
klassiker i nytappning. historien är den samma, varmhjärtad och fin men det känns ju likafullt som att gå över ån efter vatten. betyg: okej (46/100).
BrutusBeefcake
2016-12-21
Fungerar fint som bakgrundsfilm när man lagar pepparkakor eller städar, ungefär som originalet. (6+/15)
RustyFilm
2016-12-10
Det här är en ny version av klassikern Miracle on 34th street (1947). Tror inte jag har sett originalet (lite osäker där). Hur som helst är den nya utgåvan en mycket känslodrypande men ändå upplyftande film om att tro på tomten. Mycket amerikansk men ändå sevärd
2016-10-03
Det är inte ofta en remake är bättre än originalet men det är faktiskt den här. Originalet är också en väldigt bra film men remaken är som sagt strået vassare. Ett måste kring jul!
2015-02-04
Jag tycker om både originalet, med samma namn, från 1947 och denna remake. Båda levererar charm och fantastisk julkänsla i en fin historia. Jag lutar dock åt att uppskatta originalet mer och en del i detta är att denna remake har gjorts längre vilket jag inte förstår då det inte ger utan istället tar bort kvalité från filmen. Detta är dock en bra film. 3+
ziferN
2014-12-18
Det är mysigt, underhållande och urgulliga amerikanska julfilmer är alltid välkommet eftersom det är en genre som alltid lyckas sätta ett leende hos mig och får mig att känna mig glad inombords. Attenborough är dessutom den stora stjärnan i filmen, han levererar med goda medel. Trevlig film med bra julkänsla att titta på, helt enkelt.
Lotso
2014-06-29
Detta var en helt okej film, där den hade två saker den gjorde bättre än originalet. I första hand så är kärlekshistorian mellan mamman och Mr. Gailey (Mr. Bedford heter han i denna filmen) är mycket bättre än i originalet. Då i originalet så kändes den lite tunn och väldigt förhastad i slutet så spenderar de mer tid tillsammans i denna filmen och redan vid filmens början har de redan en slags pågående relation mellan varandra. Den andra är hur Kris Kringle (jultomten) blir friad som jag skrev om originalet att breven kändes ganska out dated och en ganska dålig förklaring så ger denna filmen oss frågan om existens och tro med hjälp av gud och med en sedel. Vi ska inte bedöma någonting fören det verkligen är bevisat. Och jag tycker denna filmen fångade julkänslan ännu bättre faktiskt. Dock måste man genomlida Mara Wilson och filmen har också en skurk vilket känns totalt onödigt och en hel del barnsligt. Anledningen också till varför Kris Kringle åker in på mentalsjukhus är också en ganska dålig förklaring. I överlag en okej film som ändå lyckades få fram mer julkänsla i mig än 47-versionen.