2.2

Miraklet i Viskan

Bjarne och Malin bor i byn Viskan vid Ljungans strand och på andra sidan älven bor Bjarnes svärfar Halvar som Bjarne aldrig kommit överens med. En dag går Malin över älven för att förmå Halvar att gå i borgen för ett lån Bjarne vill teckna.

Originaltitel Miraklet i Viskan
Alternativ titel Viskan Miracles
Regissör John O Olsson
Manus John O Olsson
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Rolf Lassgård, Ingvar Hirdwall, Lia Boysen, Mats Blomgren, Douglas Johansson, Marika Lindström, Elisabeth Carlsson, Göran Forsmark, Felix Engström, Lasse Pettersson, Louise Ryme, Lena Strömdahl, Mikael Rahm, Linus Oscarsson, Ivan M Petersson, Evelina Alexandersson, Andrea Wikman, Gisela Nilsson, Ingmar Virta, Tomas Laustiola, Michael Segerström

2023-08-20
Haha, för engång skull när det kommer till en sevärd svenskfilm får den dåliga betyg. Ja, visst kan hålla med att själva filmen är ganska seg, men jag tycker ändå att filmen bortser från vanlig svensk dumhet när det gäller till film. Som sagt var, det är många duktiga skådespelare som lyfter upp filmen...
F-M-J
2020-04-24
Riktigt lågvattenmärke som spretar i berättelsen och rent tekniskt sätt usel. Längesedan jag såg en sådan dålig film.
2017-06-27
Bättre än jag trodde, men egentligen vet jag inte varför. Landsbygdsdrama med lite komik och egna karaktärer, egentligen inget som sticker ut, men en trevlig filmupplevelse
AlbinWesley
2016-11-11
Det finns några enstaka scener, sekvenser, klipp och så vidare där det plötsligt lyfter lite, men i övrigt är det en väldigt alldaglig film. Ganska jobbig, inte på ett bra sätt.
2016-10-09
Visst finns det en handling, en röd tråd och budskap, men på ett ganska vardagligt plan. Väldigt norrländsk om att leva med familj i ett litet samhälle, få ekonomin att gå ihop och behålla sin heder. Observera att det är ett drama och ingen komedi.
Christofer
2016-05-29
Kanske inte vad man hade hoppats på. Högst mediokert.
2016-04-05
Bra skådespel men de har ju inget att förmedla. Bäst ar den ganska stora birollen som Långhuset spelar, det är min behållning av filmen.
Muhammed
2016-01-01
Lassgård igen!
Hypostas
2015-10-03
Nej, det här håller tyvärr inte.
ledsenpirat
2015-09-20
Finns liksom ingen röd tråd i den här. Dramaturgin haltar och lite buskis hjälper inte till. Huvudkaraktärerna spelar bra, men det finns ingen riktning och inget budskap som jag ser det. Ger den ändå knappt OK som betyg. Varför tror jag alltid att Louise Ryme är Cecilia Forss innan jag ser att hon inte har riktigt lika stora ögon?