2.2

Mirror, Mirror

Blyge lille Megan flyttar till en annan stad med sin styvmor och hon blir den mest inpopulära tjejen i skolan. Men plötsligt börjar hon kommunicera med sin spegel och hon börjar få inre demoner.

Originaltitel Mirror, Mirror
Regissör Marina Sargenti
Manus Annette Cascone, Gina Cascone
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Karen Black, Yvonne De Carlo, William Sanderson, Rainbow Harvest, Kristin Dattilo, Ricky Paull Goldin, Charlie Spradling, Tom Bresnahan, Dorit Sauer, Ann Hearn, Stephen Tobolowsky
Filmnummer 20571

Henkepedia
2017-09-10
En tjej som inte är populär i skolan ger igen mot mobbare med hjälp av en spegel där demonerna bor.
jonbo
2011-12-20
Halvrutten eller halvbra, beroende på stundens humör.

2010-11-11
dåligt. vid ett tillfälle tittade mikrofonen fram i överkanten.
schramm
2010-08-23
Överaskande medryckande och bra skräckfilm. Visst att en ond spegel inte känns så där jätteskrämmande men vad gör det? Filmen är rolig att titta på och underhåller konstant i 100 minuter. Lite gore och lite t&a förhöjer upplevelsen!
2007-08-10
Nja, en skräckis som känns typisk för 1990. Inget märkvärdigt
Dele
2006-06-17
Visserligen lyckas filmen hyfsat att presentera det den vill men det blir ändå lite smålöjligt och för distansierat för att kunna fängsla. Jag menar, att bli manipulerad av en spegel är inte direkt det jag fruktar mest ska hända mig (eller andra) här i livet. Slutbedömning: Ett litet "jasså"?