3.5

Mismatched Couples

En breakdance/martial arts-komedi. Eddie är en ung b-boy som inte har det lätt. Han har träffat sin drömtjej, den rika Anna, men hans romantiska planer störs av alla, från Annas maskulina vän Su Lin, till ärkerivalen tillika breakdancemästaren Kenny. Inte nog med det. Han försöker samtidigt hitta en partner till sin äldre syster Ying vilket inte är det lättaste. Ying är restaurangägare och hos henne jobbar den unga Stella som är hemligt förälskad i Eddie. Dessutom så jagas han av en galen machosnubbe som vill bevisa att han är överlägset starkare än Eddie. Stackars Eddie, vilken soppa!

Originaltitel Qing feng di shou

2013-10-03
Så kul att se en ung Yen dominera!! Mer 80 än såhär blir det inte
100tonvalspäck
2012-02-29
Imponerande av personen som la in filmen att skriva så mycket om handlingen då det egentligen inte finns någon. Eddie springer runt och dansar, ler, raggar och slåss och det är helt fantastiskt underhållande. Håller även med om att inledningsscenen är underbar.
wyldmammoth
2008-01-17
Säkert mycket bättre om textningen hade varit mer förståelig. Så en fyra här också dårå.
tilapia
2006-05-07
Instämmer till fullo med alla föregående talare. Klockren film, och inledningssekvensen är bland det skönaste jag sett, blir glad bara av att tänka på den.
arram
2005-01-21
instämmer! filmen tappar kanske en aning mot slutet men vad gör det när det levereras stenhård kinesisk disco, cyckeltennistävlingar och en flickidol som Donnie Yen som strosar omkring och impar på brudar genom att utöva den märkligaste hybriden av kung fu/electric boogie.
St_affan
2003-11-27
Breakdance har aldrig varit roligare på den vita duken! Här bjuds man på de roligaste breakdance-battle scenerna du kan tänka dig. Detta tillsammans med kinesisk humor, slapstick och en och annan galen rollfigur, så kan det inte misslyckas...
Fuzzy
2003-11-27
Denna är helt grym! Ni hör ju själva, en kinesisk breakdancekomedi från 1985! Helt sjukt rolig, töntig och underbar film!! Traditionell asiatisk slapstick kulturkrockar med "fresh" västerlänsk 80-talssubkultur. Och vilken krock sen! Breakdancebattle-scenerna är något av det roligaste jag sett i en asiatisk film någonsin! Se denna om ni kan få tag i den! Vill passa på att tacka St_affan för att han visade mig detta guldkorn.