2.1

Miss Secret Agent

FBI har fått reda på att en terrorist ska slå till mot en stor skönhetstävling. Det enda sättet att stoppa honom är att få in en FBI-agent i själva tävlingen. Det visar sig att den enda agenten som skulle kunna passa är Gracie Hart. Men hon är den tuffaste tjejen i kåren. Hon anser att en skönhetsdrottning är en klump kött med fiskmåshjärna i en bikini, vars högsta önskan är fred i världen. Motvilligt går hon med på att göra sitt jobb, men först måste skönhetsdrottningskonsulten Victor Melling förvandla Grace - eller "Dirty Harriet" som han kallar henne - till Gracie Lou Freebush, tävlande för New Jersey. Tyvärr har Victor bara några dagar på sig att utföra denna otroliga Pygmalion-förvandling, men väl i tävlingen lyckas Grace förvåna de flesta och inte minst sig själv.

Originaltitel Miss Congeniality
Alternativ titel Miss Undercover
Regissör Donald Petrie
Manus Katie Ford, Caryn Lucas, Marc Lawrence (II)
Genre Komedi, Kriminalare, Action, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Michael Caine, Benjamin Bratt, Candice Bergen, William Shatner, Ernie Hudson, Heather Burns, Melissa De Sousa, Deirdre Quinn, Asia De Marcos, Wendy Raquel Robinson, Steve Monroe, John DiResta, Ken Thomas, Gabriel Folse, Danny Kamin

Skapad 2019-12-06 av cineasten89
En komedi om en FUL FBI-agent som blir skönhetsprisse?! Men hallå! Men så lyckas ju konceptet, och det blir riktigt roligt och underhållande, mycket tack vare för att storyn inte spårar ur och m...   Läs mer »

Skapad 2019-11-04 av Memelian
Sandra Bullock, som även producerar, spelar i denna amerikanska makeover-rulle Gracie Hart. Gracie är FBI-agent och trivs på den mansdominerade arbetsplatsen. När Miss America-tävlingen terrorhot...   Läs mer »

Paramis
2019-02-06
En härlig assamble med en strålande Michael Cain. Bullock alltid sevärd. Om man inte tar filmen på allt för stort alvar så är den bra!
sodomiten
2018-04-30
Hur kan så många respektabla skådisar medverka i den här totalt meningslösa skitfilmen som inte roar för fem öre? Michael Caine, Ernie Hudson, Sandra Bullock, Benjamin Bratt... Jag förstår inte.
2018-02-27
Jag tycker riktigt illa om den värdelösa filmen!!
StureStenhög
2017-10-28
Utgivningsåret må vara 2000, men det är ju en riktig 90-tals-film det här. En genomdum idé genomförd helt utan någon tanke på logik vare sig i händelseförloppet eller i karaktärernas agerande. Det är dessutom en film som vår tid antagligen kan skriva otaliga texter om hur problematisk den är. Allt det här gör dock det hela till ett ganska underhållande spektakel. Det är mycket som är kul, men tyvärr i princip aldrig det som ska vara kul. Det är också just att humorn är så misslyckad som gör att jag inte kan gilla det här på riktigt, men den är i någon mening ändå sevärd
Zingostar
2017-10-25
En komedi med väldigt mycket hjärta. Många riktigt bra och smarta scener. Bullock briljerar i huvudrollen. Är en i stort perfekt komedifilm. Rekommenderar att titta på denna.

2017-08-07
Stundvis är filmen ganska rolig och underhållande men som helhet är den bara fjantig.
2016-10-22
En bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare och bra musik. Både Sandra Bullock och Michael Caine gör väldigt bra ifrån sig.
wasteoftime
2016-06-04
Mestadels är det faktiskt en rätt tradig film mer än något annat. Visst finns det en del bra poänger, men de går mest förlorade i ett lite för tramsigt och tvetydigt serverande. Sandra Bullock är inte katastrofal och Michael Caine är finfin. Men det blir svårt att hålla intresset uppe under hela filmlängden. Och det mesta känns.. Omotiverat? 1,5 på SH-skalan.
Brouhaha
2016-03-12
Satan i gatan vad duktig Michael Caine är. Han gör i den här filmen en spektakulär tolkning av en homosexuell man. Riktigt bra. Men filmen är jäkligt bra, och sådant här görs ju inte längre. Bjuder på många skratt, främst från Michael givetvis, men även Bullock och Bratt gör bra ifrån sig.
2014-11-02
Jag tyckte nog att denna film var lite bättre än vad jag väntat mig från början, med en del mycket roliga scener. Sandra bullock är här både bra och rolig.