1.8

Miss Secret Agent 2 - Armed and Fabulous

Efter att ha avslöjat sin hemliga indentitet har det blivit omöjligt för Gracie Hart att jobba "under cover". Berömmelsen har gjort att hon utsetts till FBI:s officiella ansikte utåt. När Gracies vänner kidnappas blir därför hennes chefer inte särskilt glada när hon vill jobba med fallet. De gör allt för att hålla Gracie utanför all inblandning.

Originaltitel Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous
Alternativ titel Miss Undercover 2
Regissör John Pasquin
Manus Marc Lawrence (II)
Genre Kriminalare, Komedi, Thriller, Action, 2000-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Regina King, Diedrich Bader, Enrique Murciano, Heather Burns, William Shatner, Ernie Hudson, Treat Williams, Elisabeth Röhm, Nick Offerman, Abraham Benrubi, David Proval, Molly Gottlieb, Eileen Brennan, Stephen Tobolowsky, John DiResta

Skapad 2019-11-10 av
Sandra Bullock är tillbaka i rollen som FBI-agenten Gracie Hart. Efter att ha varit med i skönhetstävlingen från första filmen kan hon inte längre arbeta som fältagent då alla känner igen hen...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av cineasten89
Strået vassare än föregångaren och smått smartare när det gäller humorn. Uppföljaren innehåller verkligen en hel del smarta scener med roliga och träffsäkra one-liners. Handlingen är i lit...   Läs mer »

Nalleman
2018-04-30
Alltid varit svag för Sandra Bullock men detta är inte bra!
Nalleman
2018-04-30
Allruf
2018-02-27
Lika usel som ett om möjligt inte ännu sämre!!
2014-11-25
För mig var detta helt OK underhållning med en charmig och kul Sandra Bullock dvs. precis som man vill se henne. Positivt är också att denna film, som uppföljare, känns väldigt sjävständig i förhållande till den första filmen. Sjävklart har den sina svagheter i handlingen men det är ju en film man bara ser en gång och den gången fungerar den.
C12
2014-07-04
Varför gjorde man denna uppföljare. Förfärlig, inte ens Sandra Bullock lyckas lyfta den, utan den sjunker som ett skepp.
Tatty
2014-04-23
Okej och bra film men inte lika bra som 1an. Gillar 1an bättre.
qwertyuiopåasd
2014-03-30
Har inte sett ettan så kan inte jämföra med den. Tyckte dock att det fanns en hel del kul skämt och roliga repliker. Sandra Bullock är mycket bra.
ViolaIngeborg
2013-11-09
Det finns en god tanke med den här filmen, som Sandra Bullock beskrivit den är det en 'buddy-film'. Det handlar om två kvinnor som ska bli polare istället för att huvudkaraktären ska vinna en mans kärlek i slutet. Idén är god, men jag gillar inte den här typen av filmer till att börja med där våld används som komik. Det blir spretigt och rätt pinsamt.
JanneN
2013-05-26
Tyckte faktiskt att den var roligare än den första. Men jag gillade båda. Den försts fick en trea, så därför ger jag den här filmen en fyra. Får man skratta hjärtligt, så måste man ju betala. Eller hur? OBS! DEN HÄR RULLEN HAR VISATS PÅ BIO!
Subbuteo
2012-11-02
Vilken rappakalja! Vad vill skaparna av den här filmen? Antagligen inget mer än att suga ur pengarna ur Sandra Bullockfans som tagit sig till videobutiken. För jag tvivlar på att den här kalkonrullen någonsin gick upp på bio.