3.1

Miss Sloane

Elizabeth Sloane tvekar inte att gå emot en mäktig vapenlobby i USA för att få igenom ett lagförslag för att begränsa tillgången på vapen.

Originaltitel Miss Sloane
Regissör John Madden
Manus Jonathan Perera
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jessica Chastain, Mark Strong, Gugu Mbatha-Raw, Alison Pill, Michael Stuhlbarg, Jake Lacy, Christine Baranski, Sam Waterston, John Lithgow, David Wilson Barnes, Dylan Baker, Raoul Bhaneja, Chuck Shamata, Douglas Smith, Ennis Esmer, Lucy Owen, Meghann Fahy

abnormal
2018-12-09
Tämligen intressant och engagerade. Jessica Chastain levererar som vanligt.
Robkiller
2018-01-28
Drama om amerikansk politik som aldrig riktigt tar sig. Men ändå är lite halvintressant.
2017-07-30
Riktigt bra, spännande vägen igenom och smått chockernade att läsa att detta är debutmanus, det håller förvånansvärt bra. Stabilt skådespeleri och lagom snyggt filmad. Fyran hänger i luften då det känns som det ligger mycket under ytan som kommer fram på inte helt klara sätt. Det är liksom dom politiska intrigerna som bär hela filmen men nu när den är slut är det karaktärerna och deras känslor och tankar som faktiskt lämnade starkast spår. Och ju mer jag tänker på det desto starkare blir det. Väldigt snyggt konstruerad film som säger mycket. Om filmen fortsätter växa i mig höjer jag nog till en fyra.
HerrNenne
2017-03-15
Riktigt bra blandning av skildringen av lobbyverksamheten och rättegångsfilm. Stabil som tar ett extra steg i slutet.