2.6

Missing You

Hee-joo var sju år när hennes pappa blev mördad. Han arbetade då med ett fall som involverade en seriemördare. En person greps men dömdes endast för ett enda mord. Femton år senare har mannen avtjänat sitt straff och släpps fri. Det visar sig vara fler personer vill göra upp med det förflutna.

Originaltitel Neol gi-da-ri-myeo
Regissör Mo Hong-jin
Manus Mo Hong-Jin
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Shim Eun-kyung, Yun Je-mun, Kim Sung-oh, Ahn Jae-hong, Kim Won-hae, Kim Hong-fa

karlmats
2016-11-23
Snygg noir som också är ganska urflippad precis som det brukar vara när koreanerna ska göra film. Killen som sitter inspärrad 15 år skulle nog egentligen ha 15 år till bara för att han ser så jävla läskig ut, grymt skådisansikte på den karln. De mörka regnmiljöerna är förföriska och man sparar inte våldet, att jobba som polis här kan inte vara kul, och då inte bara för att chefen sparkar alla i teamet på smalbenen när man inte gör sitt jobb. Storyn utvecklas fint och man blir inte besviken när allt ska avgöras. En ganska stark 3a.
#54
2016-11-19
Omotiverat våldsam.
Galivan
2016-11-15
Crap. Visste inte att den skulle vara så här. Lättsam humor och fokus på grovt våld, helt meningslös.
Bozze80
2016-11-14
Tät, mörk och spännande med flera små överraskningar. Som så ofta när det gäller den här typen av filmer från Asien så är det välgjort och intressant hela vägen.