Mission: Impossible

Ethan Hunt är en mycket betydelsefull person inom den hemliga amerikanska organisationen Impossible Mission Force (IMF). Uppgifter om CIA-agenternas identiteter, den så kallade NOC-listan, har stulits av en före detta rysk spion. Hunt får det svåra uppdraget att förhindra att informationen säljs på svarta marknaden. Men något går fel... Ethan blir anklagad för ett antal mord han inte begått och på flykt undan de riktiga mördarna måste han ta sig in i CIA:s mest bevakade dator. För att undkomma tvingas Hunt hela tiden vara steget före sina förföljare i sin jakt på sanningen.

Originaltitel Mission: Impossible
Regissör Brian De Palma
Manus David Koepp, Robert Towne
Genre Action, Äventyr, Thriller, 90-tal
Skådespelare Tom Cruise, Jon Voight, Emmanuelle Beart, Henry Czerny, Jean Reno, Ving Rhames, Kristin Scott Thomas, Vanessa Redgrave, Ingeborga Dapkunaite, Emilio Estevez

krank-mma
2018-08-19
Riktigt snygg och actionfylld rulle med mycket 90-talscharm. En ung Tom Cruise, videokassettband, gummimasker och hemliga dokument på diskett. En produkt av sin tid såklart, men fortfarande riktigt bra.
2018-02-14
Tom Cruise? Nej tack det får nog vara för min del!! riktigt dålig film!
Dele
2017-11-05
Jag har lite svårt för de här verklighetsfrånvända och grabbiga kriminalfilmerna där själva kriminaliteten och brotten är huvudgrejen med filmen i sig. Här är det, förutom att vara ointressant dessutom ganska rörigt och inte särskilt spännande.
2017-10-14
helt ok
2017-07-18
Första och konstigt nog i mitt tycke den sämsta i serien. De Palma med sina gärna Hitchcock-influerade thrillers var knappast rätt regissör för ett modernt spionäventyr. Rörigt som bara den, men inte utan underhållningsvärde och bra actionscener.
cosinusfi
2017-07-02
Fortfarande helt ok rulle.
2016-10-23
En av de bättre filmerna Tom Cruise medverkat i. Något mästerverk är det ju inte men den är spännande och underhållande.
gjoob
2016-10-08
Nog har den väl fått uppmärksamhet?
Brouhaha
2016-08-20
Wow, snacka om "hidden gem" från 90-talet! Såg den nu för första gången och kan inte förstå att den inte fått mer uppmärksamhet. Riktigt spännande och tät med löjligt många tvister och en fantastisk uppsättning skådespelare. Ving Rhames som mysfarbror liksom. En film som fler borde ge en chans!
annihilat0r
2016-03-28
"Mission: Impossible" har lustiga oneliners, men dessvärre inte något mer. Manuset är besvärande undermåligt. Klarar absolut inte betyget godkänt.