2.5

Mission: Impossible 2

I M:I-2 kastas Ethan Hunt in i en internationell krissituation av skrämmande omfattning. Med datorgeniet Luther Stickell vid sin sida och en vacker inbrottstjuv i tankarna, jagar Hunt tvärs över Australien och Spanien på något som verkar vara ett omöjligt uppdrag - att stoppa en skurk som blivit galen, innan denne kan fullfölja sin fruktansvärda plan.

Originaltitel Mission: Impossible II
Alternativ titel M:I-2
Regissör John Woo
Manus Robert Towne
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Tom Cruise, Dougray Scott, Thandie Newton, Ving Rhames, Richard Roxburgh, John Polson, Brendan Gleeson, Rade Serbedzija, William Mapother, Dominic Purcell, Mathew Wilkinson, Anthony Hopkins

amam
2020-01-15
En film fylld med töntiga actionsaker som tilltalar en tonårspublik på tidigt 2000-tal, massor med lökiga repliker och James Bond-komplex. Lyckas inte ens vara spännande eller underhållande.
2018-02-14
Tom Cruise? Nej tack det får nog vara för min del!! riktigt dålig film!

2017-12-12
Orker ikke se mer av dette skräpet. Se originalserien i stedet.

2017-12-12
Orker ikke se mer av dette skräpet. Se originalserien i stedet.
2017-10-13
cosinusfi
2017-07-02
2006-04-16 satte jag svag trea. Kan inte hålla med det nu. Seg Woo-smörja. Ändlösa fightingscener, jakter och slomo-fladder.
picklessmulan
2017-01-24
Fortfarande ganska mediokra filmer. Tycker nog ettan var lite bättre.
2016-10-23
Bättre än ettan. Stark 4:a.
Brouhaha
2016-08-20
Det här är vad som händer när man skickar en kines för att göra en italienares jobb. Överdrivna actionscener i slowmotion istället för spänning och stil. Och vad är Woos grej med att byta ansikte? :/ Kändes som att kolla på "Face/Off" all over again. Ännu värre var att de totalt ändrade Rhames karaktär. I första filmen var han supercharmig och skrattade hela vägen igenom, men i den här ler han inte ens en enda gång. Men det absolut värsta... det absolut värsta är att Hans Zimmer recyclat Gladiator-soundtracket vilket spelas varje gång Thandie Newton är med i bild. Men filmen får ändå en 3'a för Tompas sköna friss.
eriqk
2015-09-08
Fullproppad med genreklyschor, extremt daterad..underhållande dock