2.5

Mission: Impossible 2

I M:I-2 kastas Ethan Hunt in i en internationell krissituation av skrämmande omfattning. Med datorgeniet Luther Stickell vid sin sida och en vacker inbrottstjuv i tankarna, jagar Hunt tvärs över Australien och Spanien på något som verkar vara ett omöjligt uppdrag - att stoppa en skurk som blivit galen, innan denne kan fullfölja sin fruktansvärda plan.

Originaltitel Mission: Impossible II
Alternativ titel M:I-2
Regissör John Woo
Manus Robert Towne
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Tom Cruise, Dougray Scott, Thandie Newton, Ving Rhames, Richard Roxburgh, John Polson, Brendan Gleeson, Rade Serbedzija, William Mapother, Dominic Purcell, Mathew Wilkinson, Anthony Hopkins

Olof_Gronlund
2022-08-05
Skulle vilja ge den en etta faktiskt, otroligt töntig film där man kunde klippt bort sista 40 min då det bara är slagsmål och action kvar, och man vet hur det slutar. Handlingen i sig är inte så spännande och även den känns töntig. Nä, jag ångrar mig nog, ger den en etta. I slutet var det så overkligt med, skurkar som försökte köra ihjäl Tom Cruise med en motorcykel som har en pistol i handen, och han lyckas skrika till en helikopter 30 meter därifrån som hörde honom direkt.
escaperel
2020-11-10
Respekt ändå till hackkycklingen Cruise för att han gör många stunts själv. Tyvärr är filmen ändå skit.
amam
2020-01-15
En film fylld med töntiga actionsaker som tilltalar en tonårspublik på tidigt 2000-tal, massor med lökiga repliker och James Bond-komplex. Lyckas inte ens vara spännande eller underhållande.
2018-02-14
Tom Cruise? Nej tack det får nog vara för min del!! riktigt dålig film!

2017-12-12
Orker ikke se mer av dette skräpet. Se originalserien i stedet.

2017-12-12
Orker ikke se mer av dette skräpet. Se originalserien i stedet.
cosinusfi
2017-07-02
2006-04-16 satte jag svag trea. Kan inte hålla med det nu. Seg Woo-smörja. Ändlösa fightingscener, jakter och slomo-fladder.
picklessmulan
2017-01-24
Fortfarande ganska mediokra filmer. Tycker nog ettan var lite bättre.
2016-10-23
Bättre än ettan. Stark 4:a.
Brouhaha
2016-08-20
Det här är vad som händer när man skickar en kines för att göra en italienares jobb. Överdrivna actionscener i slowmotion istället för spänning och stil. Och vad är Woos grej med att byta ansikte? :/ Kändes som att kolla på "Face/Off" all over again. Ännu värre var att de totalt ändrade Rhames karaktär. I första filmen var han supercharmig och skrattade hela vägen igenom, men i den här ler han inte ens en enda gång. Men det absolut värsta... det absolut värsta är att Hans Zimmer recyclat Gladiator-soundtracket vilket spelas varje gång Thandie Newton är med i bild. Men filmen får ändå en 3'a för Tompas sköna friss.