3.2

Mission: Impossible - Fallout

Även de bästa avsikter kan komma att jaga dig. Ethan Hunt och hans IMF-team tillsammans med några allierade i en tävling mot tiden efter ett misslyckat uppdrag.

Originaltitel Mission: Impossible - Fallout
Alternativ titel Mission: Impossible VI, M:I VI, M:I 6, Mission: Impossible 6
Regissör Christopher McQuarrie
Manus Christopher McQuarrie
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Tom Cruise, Henry Cavill, Ving Rhames, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Sean Harris, Angela Bassett, Vanessa Kirby, Michelle Monaghan, Wes Bentley, Frederick Schmidt, Alec Baldwin, Liang Yang, Kristoffer Joner, Alix Bénézech, Joey Ansah, Velibor Topic

Tatty
2020-10-04
Faktisk spännande än vad jag förväntade mig! Cruise var väldigt bra!
Murvel48
2020-09-19
En alltför snårig story, uttjatade jaktscener, en förutsägbar sekundstrid och en massa tonårsaction. Nej, det här var rätt tråkigt och ettan är nära.
Krilledood
2020-06-06
Filmen känns som en enda lång actionscen, men en riktigt välkoreograferad och påkostad sådan. Den är lite för mörk och allvarlig för den här filmserien och tar sig själv på för stort allvar väldigt ofta, även om humor och roliga vändningar förekommer titt som tätt. Även om jag har svårt att slita mig från filmen tror jag att den hade tjänat på att klippas ned en aning, då filmen i sig samt vissa actionsekvenser är lite onödigt långa emellanåt. För mig har varannan film varit riktigt bra och de däremellan betydligt sämre. Del 1, 3 och 5 är de klart bästa och denna hamnar helt klart i den sämre halvan av filmserien för mig.
amam
2020-01-19
Ganska typisk för en modern Mission Impossible film. Cruise gör en massa snygga stunts, det är kul underhållning för stunden och man ser alla twistar i storyn en mil i förväg. Svag trea.
santiago
2020-01-01
Jag blev positivt överraskad!
anderski
2019-12-21
Svag 4, ganska segt i typ 40 min, sen kommer den igång.
Starkbröl
2019-12-17
Helt okej, till min stora förvåning.
Afflicter
2019-12-10
Vid det här laget har man lärt sig att förvänta sig att allting är en tvist, så ingenting överraskar egentligen, men när det kommer till mängden action finns det få filmer som kan tävla med den sjätte Mission: Impossible-filmen. De sista 40 minuterna är riktigt spännande.
92axha10
2019-11-01
De blir bara bättre och bättre. Det är riktigt bra action
dafreakish
2019-05-06
Långt ifrån den bästa filmen i serien, men ändå en fartfylld och snyggt berättad MI-film. Det den faller på är storyn som den här gången inte är lika fyndig eller smart som den brukar. Cruise har onekligen koll på vad han gör.