3.2

Mission: Impossible - Fallout

Även de bästa avsikter kan komma att jaga dig. Ethan Hunt och hans IMF-team tillsammans med några allierade i en tävling mot tiden efter ett misslyckat uppdrag.

Originaltitel Mission: Impossible - Fallout
Alternativ titel Mission: Impossible VI, M:I VI, M:I 6, Mission: Impossible 6
Regissör Christopher McQuarrie
Manus Christopher McQuarrie
Genre Äventyr, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tom Cruise, Henry Cavill, Ving Rhames, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Sean Harris, Angela Bassett, Vanessa Kirby, Michelle Monaghan, Wes Bentley, Frederick Schmidt, Alec Baldwin, Liang Yang, Kristoffer Joner, Alix Bénézech, Joey Ansah, Velibor Topic

amam
2020-01-19
Ganska typisk för en modern Mission Impossible film. Cruise gör en massa snygga stunts, det är kul underhållning för stunden och man ser alla twistar i storyn en mil i förväg. Svag trea.
santiago
2020-01-01
Jag blev positivt överraskad!
anderski
2019-12-21
Svag 4, ganska segt i typ 40 min, sen kommer den igång.
Starkbröl
2019-12-17
Helt okej, till min stora förvåning.
Afflicter
2019-12-10
Vid det här laget har man lärt sig att förvänta sig att allting är en tvist, så ingenting överraskar egentligen, men när det kommer till mängden action finns det få filmer som kan tävla med den sjätte Mission: Impossible-filmen. De sista 40 minuterna är riktigt spännande.
92axha10
2019-11-01
De blir bara bättre och bättre. Det är riktigt bra action
dafreakish
2019-05-06
Långt ifrån den bästa filmen i serien, men ändå en fartfylld och snyggt berättad MI-film. Det den faller på är storyn som den här gången inte är lika fyndig eller smart som den brukar. Cruise har onekligen koll på vad han gör.
StureStenhög
2019-03-24
Den allmänna tendensen i den här filmserien har varit att det blir aningen bättre för varje film, och det bryts inte här, det här är den bästa hittills. Min invändning mot de här filmerna är att karaktärerna är lite för trista, och det sätter sina begränsningar, men här har man fått ihop en slingrig historia som det är kul att följa, och som ändå känns genomtänkt för vad den är. Actionscenerna imponerar dessutom som vanligt, och de är ett välkommet avbrott från alla CGI-orgier man annars bjuds på. Så jag sätter en trea för första gången i den här filmserien, med hyfsad marginal också
daniel77
2019-03-20
Vad är grejen med alla lensflares? Jag trodde att vi hade kommit överens om att det inte ens var ball när Star Trek rebootades...
2019-03-09
Anmärkningsvärt korkad, även för sin genre. Dessutom proppad med krystat dubbelspel och "Haha, nu lurade vi er!". Nosar stundvis på en etta, men sista tjugo (eller vad det kan göra) gör hela filmen sevärd (nåja). Tillsammans med Trean klart sämst i serien. (6-/15)