Mission: Impossible - Ghost Protocol

När Ethan Hunt och IMF beskylls för att ha bombat Kreml klipper den amerikanska staten plötsligt alla band till organisationen, något presidenten kallar ?Ghost Protocol?. Utan resurser eller manskap måste Ethan hitta ett sätt att rentvå hans organisations namn och dessutom förebygga ännu en terrorattack. För att komplicera saken ytterligare måste han genomföra uppdraget tillsammans med ett team bestående av andra sparkade IMF-agenter, med personliga motiv som han inte är helt klar över.

Originaltitel Mission: Impossible - Ghost Protocol
Alternativ titel Mission: Impossible 4, Mission: Impossible IV, M:I 4
Regissör Brad Bird
Manus Josh Appelbaum, André Nemec
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Tom Cruise, Jeremy Renner, Simon Pegg, Paula Patton, Michael Nyqvist, Vladimir Masjkov, Samuli Edelmann, Ivan Sjvedov, Anil Kapoor, Léa Seydoux, Josh Holloway, Pavel Kríz, Miraj Grbic

Rele
2018-09-08
Jag gav den här filmen en svag trea tidigare. Jag tar betyget ner till en tvåa.
Jamesa
2018-08-19
Börjar få mindre och mindre fördrag med slikt trams. Svag,svag 2.
2018-02-14
Tom Cruise? Nej tack det får nog vara för min del!! riktigt dålig film!
BrutusBeefcake
2017-04-09
Bättre än 3:an men det blir lite för mycket för min smak. Tom Cruise är ändå alltid härlig. (6-/15)
picklessmulan
2017-04-02
Bästa hittills i serien. Roligt med svenskt inslag. Spännande i princip hela tiden
Roarer
2017-01-16
Är oerhört svag för den här sortens trams.
Mysharry
2016-12-28
Det börjar bra, men sen blir det repetitivt och tramsigt. Och då är det en hel timme kvar. Jag brukar tycka att Cruise är ganska charmig, här känns han mest trött. Det blir jag också.
abbenisse
2016-11-29
lättsam.. på ett bra sätt.
2016-10-23
Helt okej film. De tre första är dock bättre, särskilt trean.
Engravadlax
2016-06-16
Michael Nyqvist exemplifierar--i synnerhet i scenen där han talar modersmålet--precis hur horribla svenska skådespelare är jämfört med andra nationaliteter. Första halvan är helt ok, korridorscenen hade gjort Brian De Palma stolt, men resten var lika medioker som man har kommit att vänta sig av en M:I-film.