2.7

Mississippi Grind

Gerry är en skicklig pokerspelare som kämpar med ekonomiska problem. Han övertygar den yngre spelaren Curtis att följa med honom på en road trip genom den amerikanska södern, med syftet att vinna tillbaka vad de har förlorat.

Originaltitel Mississippi Grind
Regissör Anna Boden, Ryan Fleck
Manus Anna Boden, Ryan Fleck
Genre Roadmovie, Drama, 2010-tal
Skådespelare Ben Mendelsohn, Ryan Reynolds, Sienna Miller, Analeigh Tipton, Alfre Woodard, Robin Weigert, Stephanie Honoré, Marshall Chapman, Indigo, Jamal Dennis, James Toback

2017-11-06
Ganska tråkig och otroligt intetsägande. Men inte dålig.
KyLLo
2017-10-01
En välgjort drama med budskap och bra prestationer. Det är mer av en roadmovie på det personliga planet än på vägarna. Inledningsvis är den ytlig, intetsägande och tråkig. Det är först efter ungefär halva filmen som den plötsligt blir intressant, och då växer den verkligen. Varken särskilt hård eller lättsam, utan hittar en bra väg däremellan. Mycket en film om livet, vänskap och pengar. Lite udda personligheter och scener.
Zok
2016-12-04
Klart en bra film med bra rollprestationer, men slutet kändes inte som ett lämpligt slut, lite synd på en film som jag uppskattade i övrigt.
Christofer
2016-08-24
Trivialt skrap på ytan av något som hade kunnat bli nåt av värde med ett bättre manus. Synd på den potential som ändå fanns där.
haajen
2016-08-22
Snyggt och välspelat men väldigt banal.
StureStenhög
2016-05-20
Det här har man onekligen sett förut, den ena klichén efter den andra radas upp längs vägen, och det man försöker göra för att avvika är oftast det som fungerar sämst. Men det är fortfarande väl genomfört överlag, och det finns ändå mycket här som faller mig i smaken. Jag gillar miljöerna, dekadensen, atmosfären och den stämningsfulla musiken. Det är även kul att man för en gångs skull får se pokerscener som känns realistiska. Ben Mendelsohn är dessutom bra, och Ryan Reynolds fungerar faktiskt helt okej för en gångs skull. Slutet ställer jag mig lite tveksam till dock. På det stora hela är det hursomhelst en trivsam film vars brister jag kan ha överseende med
Gr3veN
2016-03-15
Tummen upp för soundtracket.
KirkDouglas
2015-10-25
En melankolisk men också neutral film kring spelmissbrukets baksidor; det behöver inte vara våld och klichéer med gangsters som huvudpersonen är skyldig pengar för att vi ska förstå missbrukets allvar. Fin kemi mellan streetsmarte hustler-typen Ryan Reynolds och den alltid sevärde Ben Mendelsohn som sorgmodig spelmissbrukare.
Spidde
2015-10-04
Spelmissbruk är både sorgligt och skrämmande, vilket gestaltas på ett bra sätt i den här filmen som överraskade mig på flera plan. En av de bättre road movies jag sett på senare år med bra skådespel, starka karaktärer och ett riktigt bra soundtrack. Rekommenderas!
Dutch
2015-09-14
Otroligt skön och "äkta" film. Mendelsohn är magisk!