2.7

Mississippi Grind

Gerry är en skicklig pokerspelare som kämpar med ekonomiska problem. Han övertygar den yngre spelaren Curtis att följa med honom på en road trip genom den amerikanska södern, med syftet att vinna tillbaka vad de har förlorat.

Originaltitel Mississippi Grind
Regissör Anna Boden, Ryan Fleck
Manus Anna Boden, Ryan Fleck
Genre Drama, Roadmovie, 2010-tal
Skådespelare Ben Mendelsohn, Ryan Reynolds, Sienna Miller, Analeigh Tipton, Alfre Woodard, Robin Weigert, Stephanie Honoré, Marshall Chapman, Indigo, Jamal Dennis, James Toback

Doddedronten
2020-11-29
Plågsamt upprepningetvång, bra spel.
Rift
2020-07-24
Esxremt likgiltig. Jag kommer att glömma den snabbt, som väl är.
finkan
2020-07-13
Egentligen bara ok men nja ngt får mig att ge den en trea ändå
Ghostface
2020-05-17
Filmen lever på sitt samspel mellan Mendelsohn och Reynolds för historien är behaglig men lyfter aldrig riktigt och hade nog passat bättre som bok.
2017-11-06
Ganska tråkig och otroligt intetsägande. Men inte dålig.
KyLLo
2017-10-01
En välgjort drama med budskap och bra prestationer. Det är mer av en roadmovie på det personliga planet än på vägarna. Inledningsvis är den ytlig, intetsägande och tråkig. Det är först efter ungefär halva filmen som den plötsligt blir intressant, och då växer den verkligen. Varken särskilt hård eller lättsam, utan hittar en bra väg däremellan. Mycket en film om livet, vänskap och pengar. Lite udda personligheter och scener.
Zok
2016-12-04
Klart en bra film med bra rollprestationer, men slutet kändes inte som ett lämpligt slut, lite synd på en film som jag uppskattade i övrigt.
Christofer
2016-08-24
Trivialt skrap på ytan av något som hade kunnat bli nåt av värde med ett bättre manus. Synd på den potential som ändå fanns där.
haajen
2016-08-22
Snyggt och välspelat men väldigt banal.
StureStenhög
2016-05-20
Det här har man onekligen sett förut, den ena klichén efter den andra radas upp längs vägen, och det man försöker göra för att avvika är oftast det som fungerar sämst. Men det är fortfarande väl genomfört överlag, och det finns ändå mycket här som faller mig i smaken. Jag gillar miljöerna, dekadensen, atmosfären och den stämningsfulla musiken. Det är även kul att man för en gångs skull får se pokerscener som känns realistiska. Ben Mendelsohn är dessutom bra, och Ryan Reynolds fungerar faktiskt helt okej för en gångs skull. Slutet ställer jag mig lite tveksam till dock. På det stora hela är det hursomhelst en trivsam film vars brister jag kan ha överseende med