2.9

Misstänkta förbindelser

En ung polis börjar jobba på Los Angeles-polisens avdelning för interna utredningar. Han blir besatt av tanken på att få fast en självsäker, korrumperad snut.

Originaltitel Internal Affairs
Regissör Mike Figgis
Manus Henry Bean
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Andy Garcia, Richard Gere, Nancy Travis, Laurie Metcalf, William Baldwin, Xander Berkeley, Katherine Borowitz, John Capodice, Faye Grant, Annabella Sciorra, John Kapelos, Michael Beach, Richard Bradford

2016-10-08
Oerhört banal. Annars är det här en helt okej film med bra skådespelare. Svag 3:a.
Dutch
2015-12-06
Gere är charmigt obehaglig i denna.
ModestyWilde
2014-04-05
Narcissistisk internpolis går på jakt efter psykopat i polisdräkt - notera hur charmerande en typisk psykopat faktiskt är! Välspelat. Intressant historia om korruption, som definitivt fängslar. De homoerotiska undertonerna är många ... för den med tränad blick. Himla bra film i alla fall! En solklar 4:a och många bra skådisar!
mammene
2014-01-30
Många "tuffa" killar var det här som mätte sig med varandra. Kändes mycket 80-tal och det är lite roligt att se hur folk såg ut då. Men tillbaka till handlingen så var det mycket korruption som stod i fokus och "tuppfäktning" där kvinnorna var något slags bihang. Då mest för den rollfigur som Richard Geere så bra gestaltade. Lite gudfadern över det hela, fast i polismiljö. Filmen var fängslande, kan dock tycka att det spårade ur lite på slutet.
Robkiller
2014-01-03
Tidig 90-tals thriller där korrumperade poliser utreds... välspelad och håller intresset uppe. Tar väl aldrig riktigt fart, men det gör inte så mycket i det här fallet.
2013-11-06
Småsvettig thriller i varma Los Angeles-miljöer. Stundtals mycket bra, men storyn är väldigt standard och aningens för lång.
Berniey
2013-01-22
Mycket lovande till en början och Richard Gere övertygar men det blir tråkigt i längden!
Grillo
2012-11-28
Börjar riktigt bra och alltid kul med korrupta poliser. Dock verkar den spåra ur lite i mittsegmentet och det verkar som om alla män i den här filmen är hustrumisshandlare... Tar dock igen sig och funkar bra mot slutet, även om den slutade väldigt plötsligt och inte riktigt som jag hade önskat.
Namellak
2011-10-30
Började bra med en ovanligt inspirerad Gere i en riktigt osympatisk och manipulativ roll (!), men tyvärr så blev Garcias karaktär också osympatisk på sitt sätt, ju längre den tunna handlingen fortskred. Detta samt brist på humor och endimensionella karaktärer, gjorde att filmen gradvis kändes mer som en dålig kioskdeckare än en bra thriller. Hatar du kvinnor är 'Misstänkta förbindelser' något för dig. Om inte: Undvik till varje pris!
2011-06-23
Stabil film som definitivt håller fortfarande och som tveklöst tål att jämföras med dåtidens största kassasuccéer. Småskitigt och fullt med osympatiska karaktärer. Gere överraskar. Dessutom är det roligt att se en tvärhand hög Eliah Wood. (9-/15)