2.9

Mistress America

Tracy är en ensam förstaårsstudent i New York, tills hon räddas från sin ensamhet av sin framtida styvsyster Brooke, en äventyrslysten tjej som trasslar in sig i de galnaste av upptåg.

Originaltitel Mistress America
Regissör Noah Baumbach
Manus Noah Baumbach, Greta Gerwig
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Lola Kirke, Greta Gerwig, Matthew Shear, Jasmine Cephas Jones, Michael Chernus, Heather Lind, Cindy Cheung, Dean Wareham, Kathryn Erbe, Rebecca Henderson, Shana Dowdeswell, Shelby Rebecca Wong, Clare Foley

ShenLong
2020-03-05
jag gillade den. den kändes som en pjäs skriven av en lillgammal högstadieelev. lite styltig, på ett charmigt vis
Pembleton
2018-08-13
Som ett långt avsnitt av Girls.
2017-10-09
Jag tycker den är lite känslolöst distanserad men jag tycker det funkar i skildringen av ett sökande efter något man inte riktigt vet vad och hur man relaterar till och ser andra personer jämfört med hur man känner och ser sig själv och så. Många fina små poänger där och Kirke och Gerwig har bra samspel. Inte en stark trea, men väl en trea.
Moldy
2016-11-25
Underbar film och Greta Gerwig är fenomenal. Länge sedan jag skrattade så här mycket när jag såg en film.
Hypostas
2016-10-25
Orkade inte se klart den.
supermancover
2016-10-18
Om alla platta, känslolösa filmer skulle bli en film så skulle det förmodligen bli denna.
Medlock
2016-02-27
Baumbach är tillbaka i god form efter en kortare svacka (While we're young) och levererar sin kanske roligaste - om än inte bästa - film hittills.
bubblo
2016-01-18
Noa Baumbach är vår tids woody allen, han kan gå mellan olika genrer, men det är alltid relationsbaserat, ofta med en mörk humoristisk edge. Den här gången går han bananas och gör nån sorts modern screwball-komedi med satirisk skärpa! Påminner mig lite om Stillmans "Damsells in distress". Det härliga med Baumback är att man aldrig vet vad man får. Nästa gång kan det bli ett klaustrofoniskt familjedrama igen..
AlbinWesley
2016-01-13
Mästerligt utförd i de flesta avseenden, Wareham står i vanlig ordning för utmärkt originalmusik som kompletteras fint av OMDs Souvenir som dyker upp ett par gånger. Alltjämt en väldigt fin film med suveräna skådespelarinsatser som och ett mycket gott manus som ger filmen oanad verkshöjd.
stgurgel
2016-01-10
Sometimes I don\\'t know if you\\'re a zen master or a sociopath?