3.1

Mitt Amerika

Santana Montoya leder den mexikanska maffian i fängelset. Efter 18 år släpps han fri och intentionen är att leva ett hederligt liv. Men vanor och vänner från fängelset gör detta svårt.

Originaltitel American Me
Regissör Edward James Olmos
Manus Floyd Mutrux, Desmond Nakano
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare William Forsythe, Edward James Olmos, Pepe Serna, Danny De La Paz, Evelina Fernández, Cary-Hiroyuki Tagawa, Tom Bower

jlam
2019-02-04
Inte den bästa av gängvåldsfilmerna som kom i början av 90-talet. Blir lite väl stel och parodiskt gangsterhård (som Gordyal var inne på). Bäst är ju langningen i toasystemet! Undrar om det har prövats i svenska fängelser.
Astrojacob
2017-04-09
Olmos regisserar, spelar iskallt och äger. Så nära Femma man kan komma.
Dutch
2014-02-02
Säg ese en gång till...
Screwface
2013-08-26
4/5 - Orale vatos!
O´Reilly
2009-09-02
Till sin hjälp hade Edward James Olmos tre drop outs från The Mexican Mafia som skulle agera rådgivare eftersom den här filmen bygger på verkliga händelser. Och tydligen stämde inte allt som hände i filmen. Detta ansågs av Mexican Mafia som otroligt respektlöst och efter filmens premiär hittades alla rådgivare döda.
Mewtito
2009-05-11
Michael Biehn skulle spela JD?! Vafan...
Mewtito
2009-05-11
Säg orale en gång till...
noten
2007-08-26
Bra flyt, orale. Bra film, hombre.
le_castor
2006-11-05
mycket sämre än blood in blood out. det jag mest irriterar mig på är att man inte känner någon närhet till filmens karaktärer. den är ändå helt ok underhållning och får därför en trea
jonbo
2006-06-26
Skapligt intressant. Mycket bättre än den överskattade Blood In Blood Out. Dock kanske denna film har lite för många 'ese' i dialogen (men det kanske är så på riktigt).