2.7

Mitt andra jag

Roger är advokat och kallas in för att ändra den åldrande miljonärskan Edwinas testamente. Edwina har gjort upp med en österländsk mystiker att hennes själ skall fångas in efter hennes död och föras över till en ung kvinnas kropp. Men när hon dör hamnar hennes själ i Rogers kropp istället.

Originaltitel All of Me
Regissör Carl Reiner
Manus Henry Olek, Phil Alden Robinson
Genre Komedi, Romantik, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Steve Martin, Lily Tomlin, Victoria Tennant, Dana Elcar, Madolyn Smith Osborne, Richard Libertini, Jason Bernard, Selma Diamond, Eric Christmas, Gailard Sartain, Neva Patterson, Michael Ensign, Peggy Feury

2017-10-30
Djason
2017-06-09
Steve Martin bär upp denna film till en klar 3:a.
2014-11-29
En ojämn komedi som inte blir bättre av att jag verkligen inte gillar skådespelerskan Lily Tomlin. Steve Martin med sin fantastiska prestation överväger dock det mesta och det finns en hel del dråpliga situationer där Martin glänser. Filmen har dock förlorat en del av sin kraft genom åren och filmens ämne är inte särskilt unikt idag. Godkänd! 2+
Jonas77
2012-03-23
En gammal favorit. Man tror verkligen att det finns 2 personer i Steve Martins kropp, så bra spelar han!
ulpe01
2011-11-20
Såg om den häromdan, och den är ju fortfarande kul. En klassisk Steve Martin-rulle.
Galivan
2011-06-12
Rolig och udda.
Mr_v
2009-04-05
Svag trea, men steve martin är bra i denna.
Kurosawa
2008-09-01
Gammaldags komedi och en utmärkt sådan. Martin har aldrig varit bättre. Given trea.
qrax
2006-10-09