Mitt namn är Django

Spaghettivästern med typiskt hämndmotiv. Django tar, efter det att hans fru har dödats, jobb som bödel. Istället för att låta de dömda dö samlar han ihop dem för att hjälpa honom att hämnas.

Originaltitel Preparati la bara!
Alternativ titel Django, Prepare a Coffin, Viva Django
Regissör Ferdinando Baldi
Manus Franco Rossetti, Ferdinando Baldi
Genre Action, Western, 60-tal
Skådespelare Terence Hill, Horst Frank, George Eastman, José Torres, Luciano Rossi, Barbara Simon

dudson
2017-06-24
Tvär Badass Django film! Denna version kan lätt mätas med originalet fr1966. Cool&annorlunda story samt en sadistisk Eastman. I högform.
2016-09-04
Duglig spaggewestern och det var kul att se en allvarsam Terence Hill. Han passar fint som Django och det rullar på som det ska. Ett sedvanligt schysst soundtrack och några småfräcka scener, men visst hade jag önskat mer fart och våldsamheter.
2014-05-08
Anmärkningsvärt lam inledning, men anmärkningsvärt bra story för att vara en spaghetti-western. Enormt skönt att se Terence Hill helt fri från fjanterier (första gången för mig). Lagom hårt och faktiskt lite småspännande. (9-/15)
ClintanTheKing
2014-02-15
Ganska trött och blek western, speciellt i jämförelse med original - filmen med Nero.
idd
2013-10-27
nästan lika bra som första djangorullen å terence är till å med rätt lik franco nero.. slutet är en fin hyllning till originalet!
FabianBom
2008-10-22
Bästa versionen om Django...
oan
2007-09-19
skön musik, men tyvärr inte så mycket mer.
NEDERVETIL
2007-04-26
En bra rulle ...
Kalkonhönan
2007-03-15
En härlig kryddstark hyllning till den gamla skolans filmer med en härligt stereotypisk Hill i huvudrollen som axlar rollen med precision samt charm som behövdes. Stark klyschig pastisch som fungerar avsevärt bra i de flesta avseenden.
peterclash
2005-07-14
säljs ibland som django kort å gott. så se upp, även om den här också är bra.