3.2

Mitt namn är Nobody

Jack är en gammal revolverman som bestämt sig för att dra sig tillbaka. Men hack i häl har Jack en sorglös, ung, skjutglad kille som fullkomligt dyrkar honom.

Originaltitel Il mio nome è Nessuno
Alternativ titel My Name is Nobody
Regissör Tonino Valerii
Manus Ernesto Gastaldi
Genre Western, Komedi, 70-tal
Skådespelare Terence Hill, Henry Fonda, Jean Martin, Leo Gordon, Geoffrey Lewis, R G Armstrong, Piero Lulli, Neil Summers, Steve Kanaly, Mario Brega

norenorama
2021-05-02
Den är jäkla udda, 75% guld, 25% sjukt mysko och muppig. Ennio Morricone är en legend, men i denna filmen var hans musik så fans kass att den drar bort en stjärna och lämnar 4a kvar.
Rele
2021-05-02
Den här western har fått tidigare en trea av mig, men i dag ändrar jag betyget till en tvåa i stället.
KyLLo
2017-03-29
Det är väl en smaksak. Jag har svårt att hålla intresset uppe i sån här västern, men den funkar att ha på i bakgrunden. Soundtracket är speciellt och ger hippievibbar.
fanny7504
2016-06-12
Fruktansvärt tråkig film. Musiken passade inte heller för fem öre och var endast enerverande! Hur den kan få 7,5 på imdb är för mig en gåta.
2014-11-09
Detta var min absoluta favoritfilm när jag var liten. Terence Hill spelar den absolut snabbaste revolverman nånsin. Och med sin avslappnade stil låter han inga bovar komma åt honom (fast dom försöker). Henry Fonda gör en bra roll som äldre, erfaren revolverman.
Rehn108
2014-02-05
Terence Hill, vilken underbar ny bekantskap! Hoppas vi ses igen många gånger! En lite fånig men också lite rolig historia om en spexig trixter som driver runt och gör allt bättre än alla andra. Henry Fonda är också helt okej. Musiken från Morricone är fantastisk som vanligt. En hyfsat stark trea.
Raimo_1985
2014-01-03
Var tveksam till denna även om jag sett en uppföljare som jag tyckte var hyfsad. Men det var längesen. Det roliga var att jag var tveksam till Terence Hill, men i slutändan blev det så att jag tyckte Terence Hill skötte sig rätt bra medans filmen var urfånig och Henry Fonda tråkig. Nä, det här var för tramsigt. Svag tvåa.
Grillo
2012-05-30
Leones mest lättsamma och också sämsta western. Fortfarande ett gediget hantverk med fantastisk Morriconemusik som vanligt. Man kan dock inte låta bli att sucka över all dum humor, främst i form av uppenbar snabbspolning.
DOKAN
2012-05-11
Härlig film med Hill som representant för den rebelliska italienska västernstilen och Fonda som den mer städade amerikanska. Morricone som allra, allra bäst (och det säger inte lite).
2012-03-06
Hill fungarar utmärkt utan Spencer och det delas ut örfilar och andra idiotier på löpande band precis som jag hade förväntat mig. en åldrad Fonda gör även han en bra insats. Men mot sista halvtimman vänder den här westernkomedin och blir något underligt. Det känns som de plötsligt bytte regissör och bestämde sig att lägga in nån sorts filosofiska undertoner, något som inte fungerar nåt vidare med en sån som Terence Hill i huvudrollen. Hur som helst är den underhållande rakt igenom, men fyran försvann tyvärr.