2.1

Mitt Super Ex

Matt upptäcker ett tag in i förhållandet att hans nya flickvän Jenny lever ett dubbelliv som den något motvilliga superhjältinnan G-girl. Men först när Matt gör slut får han uppleva hennes superkrafter på nära håll då hon använder dem på de mest kreativa sätt för att hämnas på honom.

Originaltitel My Super Ex-Girlfriend
Alternativ titel Super Ex-Girlfriend, Super Ex, Super Ex Girlfriend, Mitt Super-Ex
Regissör Ivan Reitman
Manus Don Payne
Genre Science Fiction, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Luke Wilson, Uma Thurman, Anna Faris, Rainn Wilson, Eddie Izzard, Wanda Sykes, Mark Consuelos, Stelio Savante, Mike Iorio, Tara Thompson, Kevin Townley, Margaret Anne Florence, Lawrence Feeney

Skapad 2019-11-10 av Rollywood
Matt Saunders (Luke Wilson) lever en helt vanlig vardag i New York. Det har gått sex månader sedan han avslutade sitt förhållande med sin gamla flickvännen och trots tjat från sina vänner om at...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av westost
Vad skulle hända om du hade en flickvän som var superhjälte? Konceptet är som upplagt för massor med intressanta scenarion och låga skämt som man kan skratta sig svettig åt. Konstigt nog så...   Läs mer »

2017-10-22
widez
2017-04-19
Stängde av redan efter introt. Går inte att titta på sånt här!
wasteoftime
2017-03-28
Ujujuj. Först och främst, så är det ju klart att Luke Wilson är klart att föredra av Wilson-bröderna. Detta bekräftat ju bara återigen. Men, sedan, jisses vilken stinkarrulle det här blir efter ungefär halva filmen. Första halvan är helt okej, sedan, ja, sedan bara det spårar, och inte på det bra sättet. Det slutar väl någonstans runt 5,0 på SH-skalan och ett stort frågetecken.
Murvel48
2017-03-01
Efter en kvart trodde jag det skulle bli ett bottennapp men filmen segar sig faktiskt upp till en svag trea. Det tar sig ordentligt efter att Luke gjort slut.
AlbinWesley
2016-05-02
Det finns ju nåt i idén.. men filmen är ganska dålig alltså. Det faller ganska hårt på skurken, eller vad fan man ska kalla det.
malin93
2016-04-10
Nja. Stör mig på Luke Wilson.
LTT86
2015-04-06
Jag vet inte, det var nånstans efter när dom gjorde slut som fick mej att sluta bry mej. Min intressent försvann där. Jag tror det beror på att dom försökte få in en god versus bad-kamp i filmen. Önska det vore en man som levde med sin flickvän eller frun istället. Kunde ha varit mer intressant där.
2014-11-25
Jag hade stort hopp och väldigt höga förväntningar på denna film och inledningsscenen är riktigt kul. Därefter sitter man förundrad över hur en bra och kul manusidé som detta kunnat bli så här ointressant och till viss del tråkig. Det enda sevärda är Uma Thurman.
Tatty
2014-11-18