1.2

2010: Moby Dick

1969 tog jättevalen Moby Dick kapten Ahabs ben i en av sjöhistoriens mest mytomspunna sammandrabbningar. Nu är Ahab tillbaka i en specialbyggd ubåt, redo att hämnas på sin gigantiska fiskfiende som åter sätter skräck i haven...

Originaltitel 2010: Moby Dick
Alternativ titel Moby Dick
Regissör Trey Stokes
Manus Paul Bales
Genre 2010-tal, Äventyr
Skådespelare Renée O'Connor, Barry Bostwick, Matt Lagan, Adam Grimes, Dean Kreyling, Jay Gillespie, Jay Beyers, Carl Watts, Thom Rachford, Carlos Antonio, Brian Hall, Bart Baggett, Michael Teh, Derrick Scott, Durant Fowler

gjoob
2016-08-07
Urusel CGI, uruselt skådespeleri, uruselt... allting. Dock lite kul att se The Mayor of Spin City som hämndlysten sjöbjörn.
cannibalrice
2016-03-06
Herrejävlar, jag har aldrig sett en val hoppa runt på land och jaga folk.
picklessmulan
2015-09-10
Jag har sett en hel del dålig film men detta tar priset. Skulle kunna göra en lika bra film med min Ipad själv. Inget som är bra med detta. Uselt rakt igenom Usch!! Borde vara förbjudet att göra sådan här skit.
Robkiller
2013-12-14
Asylum ute och fiskar... eller något sånt... med ubåtar och en jätteval... visst det är lågbudget, fula effekter, risig handling och halvdana skådespelare... men det blir inte lika uselt som vanligt när Asylum håller på och det är trots allt rätt så underhållande.. det får räcka för den här gången.
manhunter
2013-02-15
hehe undra hur man som regissör kan vara stolt över den här filmen
Cepe_Snuffis
2012-09-15
En av dom absolut sämsta filmer jag någonsin sett! Helt sjukt att en film som gjorts 2010 kan ha så fruktansvärt skrattretande dålig animering jämfört med tex. Jurrasic Park som gjordes 1993! Visst, pengar gör skillnad men jag menar... vafaaan. Valen lät som en jäkla brunstig älg blandat med lite björn. Herregud... orkar inte tänka på den mer
WaldoTrumbull
2012-08-15
Kul variant på den klassiska historien, fast det beror nog mest på att det utspelar sig på en ubåt... ubåtar är en liten fixering jag har, ubåtar och monsterdjur... Egentligen är den inte bra alls. Effekterna är av vanligt uselt Asylum-snitt, karaktärerna är träiga och endimensionella och Bostwick är illa dåligt castad som Ahab. Om det inte är för att föda någon liten fixering så borde du nog undvika den här smörjan.
ShenLong
2012-03-01
fiskfiende?
Zipper
2012-01-20
Inte ens lite kalkonrolig. Fattar inte att man kan släppa en film med så genomusla effekter. Har sett gamla b-serier från 90-talet med mer trovärdiga monster.
TheHorrorfan
2011-12-23
Räckte med de få sekunderna som jag såg.